Varma skor?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sundance
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 2 973
S

sundance

Finns dom? Efter bara ett par timmar i ridhuset blir fötterna isbitar... Trots sulor och bra klädsel i övrigt tex termobyxor, dunväst+skidjacka, mössa, vantar osv.

Det är klart att det skulle vara en fördel om dom även funkar som ridskor.

Sv: Varma skor?

jag tycker att det är helt hopplöst att hitta ridskor som håller måttet på vintern, så därför köper jag inte skor som är avsedda för just ridning. nu har jag ett par ecco vandringskängor istället. det varmaste jag någonsin har haft på fötterna :love: kan vara ute en hel dag i 15 minusgrader och fötterna är ändå varma. och dom funkar även utmärkt att rida med.

:bump:Ja man får ha ricktiga snökängor så håller man sig varm.Eller ett numerförstora..:bump:

Hänger på din tråd här då jag har exakt samma problem. De skor och stövlar jag har, som är just vinterridskor och stövlar, de håller inte måttet. Jag blir alldeles för kall om fötterna. Nu ska jag prova med plaststigbyglar, har beställt ett par. Får se om det blir något bättre med dessa.

66eb_1.JPG

ariat vinter skor kanske?

graninge_ridsko_lagupplost_beskuren.jpg

eller graninge ? fasst de är kanske inte så bra att rida i., men varma när man instruerar.

På sommaren har jag vanliga Jodpuhr med stålhätta som inte går att ha på vintern, men här uppe i norr är det ibland -30 C och då brukar jag ha ett par vanliga kängor, utan fodring eller nåt, bara tjocksockar, och 2 par strumpor, och jag fryser inte detminsta :)

Finns ett par rätt kraftiga kängor från montain horse, HUR VARMA SOM HELST! Tycker jag i alla fall. Har aldrig frysit i dom. Varma både i stallet och vid ridning, ser helt okej ut också med ett par chaps över. :)

Yllestrumpor, utan bomulls strumpor närmast foten, då blir det kallt. Bara yllestrompor alltså.

Trycker ner mina fötter i graningestövlar, med två par uppsättningar strumpor och ett par ullsockar. Aldrig fryst om fossingarna och ändå är jag rätt frussen av mig f.ö.

Har även ett par Gore-Tex kängor som hänger med, varma o sköna!

Arméns M90 känga funkar bra!

Sen hittade jag ett par supervarma skor på skokanonen med päls i som jag inte fryser ett dugg i, och jag är verkligen jättefrusen. Dessa rider jag i varje dag nu.

BALLY :love:

dock ingen klack på dem men fungerar iaf som ridskor :D

Ett tips från en som alltid fryser om fötterna. Back on track sulor, kostar under en hundring. Jag har inte frysit en enda gång sendan jag la i dem i mina stålheteskor.

inte ens när jag har dem i gummistövlar och blir våt om fötterna.....

Så det är mitt tips

Ett tips från en som alltid fryser om fötterna. Back on track sulor, kostar under en hundring. Jag har inte frysit en enda gång sendan jag la i dem i mina stålheteskor.

inte ens när jag har dem i gummistövlar och blir våt om fötterna.....

Så det är mitt tips
Vet du vars man kan köpa såna? Lät som nått för både mig och min frusna mamma.

Arméns M90 känga funkar bra!

Sen hittade jag ett par supervarma skor på skokanonen med päls i som jag inte fryser ett dugg i, och jag är verkligen jättefrusen. Dessa rider jag i varje dag nu.
Brukar man kunna köpa dessa då? (armens alltså)
Annars får jag väl vänta tills jag får mina egna...

Sök på back on track, finns hos princip alla ridsport butiker, annars tar de säkert in.

KL

jag är jättefrusen, har mh horse rimfrost rider, dom är väldigt varma. men använder mest ett par teddyfodrade jodphurs från equipage, mkt skönare att ha på sig och varma dom med.
men RIDER gör jag enbart i riktiga ridstövlar. man blir ju varm av att rida!

Liknande trådar

Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
1 234
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 591
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med fötterna. Det första är att de blir otrolig varma i skor, på ett sätt som känns obehagligt. Även i skor som ska... 2
Svar
26
· Visningar
1 601
Senast: Tassa
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 716
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka