Varma kläder till frusen hane

Pippilula

Trådstartare
Hejsan :)
Jag har lite funderingar på vilka kläder man kan köpa till en frysen dvärg pinscherhane? Min fundering rör ju aggregatet han har.
Hittade en som ser bra ut på zooplus som heter Lang II. Funkar den på hand?
Någon som har tips på varma kläder till en Fryslort?

Hälsningar Cecilia

Sv: Varma kläder till frusen hane

Jag köpte ett termotäcke med krage på Hööks till min dvärgschnauzerhane. Ds har ju samma kropp som din. Märket var Termomaster.....praktiskt och satt bra. 199:-

Först var det värsta förstelningsdräkten och han vägrade gå. Men sen funkade det fint och han har inga problem att göra sina behov i det utan att söla på täcket. Aparaten kommer tillräckligt långt bak och utanför magdelen på täcket :)

Såhär ser Höökstäcket ut på kroppen. Fanns i fler färger men jag valde en som var funktionell så han syns i mörker också. Täcket är ganska tjockt, fleecefodrat och vattenavvisande. På bilden är halskragen nedfälld. Viker man upp den täcker det hela nacken och det finns hål i nackkragen för koppel så man kan ha halsband under. Efter att ha tittat runt ett tag tyckte jag detta var mest prisvärt :)

579180_706194012726368_917109403_n.jpg

Tack så mycket för era tips :) Det är ju en hel djungel m kläder och när det gäller varma kläder med ben och liknande så undrar jag ju såklart om det finns hål så han kan kissa. Men det tycks ju göra det då ;)

Följer den här tråden då jag fick en äldre pinschertik i somras som jag märkt är rätt frusen nu när det börjar bli kallare. Hur hon överlevt sina tidigare 6 år är en bra fråga då de enda tillbehören jag fick med var ett halsband&koppel :D

Har kikat lite på Hööks, det jag reagerat på är att de verkar som att det är "plastigt" material på insidan och jag hade ju gärna haft något gosigt material på insidan. Kikat även på Zooplus där jag fastnade lite för modellen Grizzly II. Det ultimata hade ju varit något som även täckte benen lite men där har jag inte hittat något som både varit fodrat och tåligt mot väta. Vintrarna i Göteborg är ju ofta fuktiga.

Voff: Det täcket har jag faktiskt kikat på, men hur tjockt är det? Bara en tunn fleecefodring?

Nä, får väl bli en tur till Hööks så snart jag får gubben min att köra :)

kl.
Även jag följer tråden då jag har en frusen DSG. Har kikat i den andra tråden också men känns onödigt att dra upp den igen när den här är aktiv :)

Jag funderar på att köpa Hurtta Ultimate men är tveksam p.g.a priset i kombination med att jag är sådär halvnöjd med de andra grejerna vi har från Hurtta. Var iaf iväg och provade det idag och till min förvåning satt det som ett smäck på vovvan!
Provade även ett av Hööks jättetjocka men det var för litet och tyvärr hade dom ingen annan storlek inne. Nu är ju frågan vad som är bäst, ett tjockt täcke med mycket fyllning eller ett täcke som täcker större del av kroppen?

Rör sig hunden mycket funkar det utomordentligt med en tunn overall. Det viktigaste är att hunden inte blir fuktig/blöt.

Min äldsta Kines har Hööks Showmaster overall eller Hurtta Outdoor som de är ner till ~10 minus sen sätter jag på en tröja under.

Den nye vet jag inte riktigt med men han är lite mer frusen så jag funderar på Hurtta Slush Combat Suit. och tröja under vid ordentlig kyla.

Jag bor i Göteborgsområdet.

Ett tips är att kolla på Tradera, jag har köpt framförallt Hurttaprodukter till väldigt lågt pris där, typ 20-30 % av marknadspris.

Overall funkar på promenader men inte när vi tränar då hon inte är bekväm nog att te.x kunna sätta sig i den. Flera lager fungerar inte riktigt heller för henne då hon blir märkbart störd av alla kläder :/

Jag bor i Gävle och här hade vi väldigt ofta runt -20 förra vintern, nu ser ju den här vintern visserligen ut att bli mildare. Det är främst när vi tränar utomhus som jag behöver något som är riktigt varmt och som är bekvämt för henne. Då är hon inte i rörelse hela tiden och jag upplever att hon fryser lätt.

Ska kolla in tradera! Var inne på Ebay och kikade idag och det var ju betydligt bättre priser där!

Jag har dvärgpinschrar, varav den enda nästan inte har någon päls på magen = mycket frusen.
Ivan gillar "jackmodell" (Typ COUP D'ETAT från Puppia), Billy gillar "täckmodell" och jag gillar hästmärken (Hööks, Hansbo, osv).

Stickade tröjor är bra grejer, de värmer runt halsen och hela bröstkorgen och ofta även runt överdelen av benen. Det är fiffigt att ha under täcken också, om det är kallt och/eller nederbörd. :)

I mina dvärgpinschrars garderob finns följande:

* Regntäcke från Hurtta
* Stickad tröja i ylle
* Back on track, stoppat
* Back on track, fleece.

Så kombinerar jag tex tröja + regntäcke om det blåser, tröja + back on track om det är snorkallt. Båda två vägarar gå i overall så det har vi inte. Jag gillar precis som Blueberry stickade tröjor, då de kan röra sig i dem och de inte sitter åt någonstans. (Mina har handstickade så de sitter perfekt på dem)
Här är Spookies tröja nästan klar, saknas dock ärmar på frambenen på denna bilden:
1463937_10152062578131228_693947880_n.jpg

Voff: Det täcket har jag faktiskt kikat på, men hur tjockt är det? Bara en tunn fleecefodring?

Nu har jag klippt bort lapparna så jag har ingen text på hur tjockt det är. Men jag tittade bla på Hurttas täcken i liknande utförande och jag tyckte inte de här två skilde sig så mycket åt. Tyget kändes lagom grovt, inte plastigt eller för grovt och fleecen lagom tjock..... Men det var ju en attans prisskillnad. 199:- för detta och 599:- för Hurtta. Sen är det givetvis en annan hållbarhet kanske på Hurttas men då köper jag hellre ett nytt täcke lite oftare :) Du får knalla in på ett Hööks och nypa lite i täckerna :)

Jag hoppas ju att detta ska vara tillräckligt när det är riktigt kallt för här kommer vi att vara ute mycket vintertid :)

Mina har stickade tröjor på vinterna. Är det nederbörd vill du ändå inte gå ut mer en snabbkiss i trädgården.

kl

Jag har ett sånt här , helt kanon , bra innerfoder

images

..och ett sånt hr som jag är nöjd också med

hurtta-pro-black-jacket-031.jpg

KL

Nu är väl nakenfisar en smula mer frusna men min har än så länge, så länge det inte är många minus, snö eller längre promenader reflextäcket från hööks som nämns tidigare i tråden, tror det är 100 gram fyllning om jag inte minns helt galet
1016251_10153272412690181_297097931_n.jpg

och vid kallare väder så åker Hurttas vattentäta fleeceoverall på tillsammans med skor, upplever att han har mest jobbigt om tassarna blir kalla då blir han väldigt gnällig och ska helst bara sitta i jackan
483922_10152688644485181_1580413499_n.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 370
Senast: Unafraid
·
Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
10 193
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Vet inte om detta räknas som annons? :confused: Men jag vill gärna ha tips på en bra, varm samt vind- & vattentät overall till min hund...
Svar
17
· Visningar
5 853
Senast: Taxilock
·
Hundhälsa Dagarna har kommit, min 9 åriga cocker spaniel (han ser lite ut som en cavalier med med lite taxben!) blandraspojk (Shitzu 20% Cocker...
Svar
19
· Visningar
1 822
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka