Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför sitta brandvakt efter skoningen? Min häst varmskoddes under ett par år och det var aldrig problem med att skorna var varma efter skoningen var klar oavsett årstid.Föredrar kallsko, av rent partiska anledningar.
Hetaarbeten kort behövs om jag har det som yrke.
Brandvakt behövs efter skoningen.
Röken är inte nyttig att andas in.
Men tycker om smide.
Heta arbeten kräver brandvakt tex så om stallet skulle börja brinna så är det ingen försäkring som täcket om det inte finns någon som suttit brandvakt, ja jag vet att många som struntar i det (alla jag vet som varmskor struntar i det).Varför sitta brandvakt efter skoningen? Min häst varmskoddes under ett par år och det var aldrig problem med att skorna var varma efter skoningen var klar oavsett årstid.
Jag visste faksitkt inte att man ska sitta brandvakt. Bara tur att inget tog fyrHeta arbeten kräver brandvakt tex så om stallet skulle börja brinna så är det ingen försäkring som täcket om det inte finns någon som suttit brandvakt, ja jag vet att många som struntar i det (alla jag vet som varmskor struntar i det).
Skona som sitter på är inte brandrisken då dom kylts ner utan det är loppor som kan flyger när skon riktats som kan ligga och pyra ett bra tag innan det börjar brinna.
Det är väl inte själva skorna som är anledningen till att man ska sitta brandvakt?Varför sitta brandvakt efter skoningen? Min häst varmskoddes under ett par år och det var aldrig problem med att skorna var varma efter skoningen var klar oavsett årstid.
Varmskoning är heta arbeten. Hovslagaren ska ha utbildning och certifikat.
Brandvakt bör finnas 1 timme efter arbetet är gjort. Se till att hovslagaren står vid obrännbart material och det ska finnas släckutrustning vid arbetet.
Om skon är lättare att rikta kan ju det resultera i bättre passform!Föredrar kallskoning.
Min förra häst blev bränd av varmskoning så gillar inte alls det längre.
För skoningens skull har det ingen betydelse, utan bara för hovslagare att det är lättare att rikta skon.
Beror ju på hur noga hovslagare ärOm skon är lättare att rikta kan ju det resultera i bättre passform!
Vems ansvar är det att känna till detta, och vem är då ansvarig om det t.ex. skulle gå så illa att stallet brinner ner? Är inte så orolig för egen del (vår hovslagare står ute på en grusplan när han riktar skorna), men tänker att om det nu är hovslagaren som är certifierad för heta arbeten, så borde det vara på hans/hennes ansvar att se till (eller åtminstone informera om) att det ordnas brandvakt och säkert ställe att arbeta?
Det heter inte varma arbeten, utan heta arbeten.Hovslagare som varmskor måste vara certifierade ang ”varma arbeten” som sagt.
I övrigt ang brandvakt är det lite överdrivet som det framställs här i tråden
Vad skulle jag vaktat när min häst varmskoddes.Varmskoning är heta arbeten. Hovslagaren ska ha utbildning och certifikat.
Brandvakt bör finnas 1 timme efter arbetet är gjort. Se till att hovslagaren står vid obrännbart material och det ska finnas släckutrustning vid arbetet.