- Svar: 16
- Visningar: 2 124
Totilas, den största sensationen i modern ridsport, är död. Den 20-åriga KWPN-hingsten drabbades av kolik på måndagskvällen och kunde inte räddas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ann-Kathrin Linsenhoff har lagt upp lite filmklipp när hon rider honom på sin Instagram.Vad hemskt, stackarn. Hoppas han fick en fin sista tid iallafall..
Tradigt att Mathias Rath mer eller mindre alltid utmålas som något slags "horse breaker" när det kommer till Totilas.Totilas, den största sensationen i modern ridsport, är död. Den 20-åriga KWPN-hingsten drabbades av kolik på måndagskvällen och kunde inte räddas.
Tack jag har känt detsamma men inte sett någon annan som sett det jag sett och jag är inge dressyrryttare så tänkte att jag har fel. Jag tyckte hästen såg för djävlig ut med sin förre ryttare med hängande rygg helt utan bärighet. När jag såg klipp på att Rath red så hängde helt plötsligt hästen ihop. Jag gillade aldrig Totilas under Gahl, förstod aldrig hans storhet mer än att han var duktig på att slänga med frambenen.Tradigt att Mathias Rath mer eller mindre alltid utmålas som något slags "horse breaker" när det kommer till Totilas.
Rath och Totilas tävling i Aachen 2014 som var den tredje sista internationella tävlingen var absolut enastående Plötsligt hade ju hästen bärighet i motsats till den tidigare the typical Gal-style med sänkt rygg och höga benlyft fram som man sett honom i förut
Tradigt att Mathias Rath mer eller mindre alltid utmålas som något slags "horse breaker" när det kommer till Totilas.
Jag må vara en äkta fälttävlanstönt men dressyr på högsta nivå är min andra sport framförallt vintertid och jag står ofta som ett UFO vid arenan och undrar vad som hände.Tack jag har känt detsamma men inte sett någon annan som sett det jag sett och jag är inge dressyrryttare så tänkte att jag har fel. Jag tyckte hästen såg för djävlig ut med sin förre ryttare med hängande rygg helt utan bärighet. När jag såg klipp på att Rath red så hängde helt plötsligt hästen ihop. Jag gillade aldrig Totilas under Gahl, förstod aldrig hans storhet mer än att han var duktig på att slänga med frambenen.
Tradigt att Mathias Rath mer eller mindre alltid utmålas som något slags "horse breaker" när det kommer till Totilas.
Rath och Totilas tävling i Aachen 2014 som var den tredje sista internationella tävlingen var absolut enastående Plötsligt hade ju hästen bärighet i motsats till den tidigare the typical Gal-style med sänkt rygg och höga benlyft fram som man sett honom i förut
@fio absolut att de flesta hästar blir starkare genom åren men vid EM i Rotterdam med Mathias Rath fick han sina sämsta placeringar i karriären och startade inte mer det året. 2012 gjorde han bara två starter och var sedan borta även hela 2013 så för mig känns formen han visade i Aachen 2014 som "plötslig" även om den nu tagit 3 år att få till
Men som @ginnies sa var skadorna nog redan där och när man stöpte om formen från grunden så höll det inte.