Världens fulaste hund

P

Persephone

Kollar på Animal Planet nu där dom visar tävlingen "Världens fulaste hund" (tror just detta är från 2006). Jag kan inte annat än att tycka synd om hundarna och känna ett stort agg mot ägarna.. En hund lät som en gris när den andades, och det var ju så sött! :confused: Det var inte det enda, många hundar ser ut att ha stora missbildningar och defekter. Och det är ju det som belönas i denna tävlingen.. Vad jag undrar är, hur väl omhändertagna är dessa hundar egentligen veterinärmässigt? Just nu berättar dom om en greyhound (??) (ser mer ut som en whippet) som uppfödare ville avliva vid 11 veckors ålder, men detta paret tog över. Sedan hände lite saker så att tom vet tyckte att hon borde avlivas.. Men dom hittade en annan lösning så dom fortsatte. Hunden har sk vattenskalle och ena ögat ser ut att ploppa ut när som..

Tror ni att dessa hundar verkligen får leva ett normalt hundliv utan smärta?
Och vad anser ni om att missbildningar som påverkar hunden negativt hejjas fram i tävlingar?

Sv: Världens fulaste hund

Och nu visade dom upp nåt chiuahua-liknande som inte ens kunde gå ordentligt... "Balansproblem" kallade dom det..

Skulle vilja påstå att så länge det påverkar deras hälsa är det inte okej i mina ögon..
Det exemplet du drog med greyhounden fick mig att bli mörkrädd, hur långt är människor villiga att gå egentligen?
Om till och med vet råder att avliva, bland flera andra, så varför ha kvar hunden? Nej jag begriper inte.
En missbildning som inte påverkar hundens hälsa kan jag förstå då det inte handlar om utseende, men om det på något sätt gör det
så skulle jag nästan våga påstå att det är djurplågeri i många fall.

delvis KL

Då var det inte bara jag som kände detta iaf! Självklart kan det väl vara så att alla djuren är noggrant veterinärundersökta och att denne säger att dom inte lider av det.. Men det låter inte så troligt i mina öron.. Hur mycket krävs för att djurskyddsmyndigheter ska lägga sig i undrar jag då? Och nog låter det väl skumt att ingen i denna enorma publik reagerar? Nej, jag hoppas verkligen att det inte är så illa som jag tror, men det är omöjligt i mina ögon att det är så..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka