Världens äldsta häst har dött

Sv: Världens äldsta häst har dött

56 år....... Skulle varit kul att se bild och närmare beskrivning av stammen på honom.

Artikel med bild. Det framgår dock inte att det är Sugar Puff på bilden, men jag antar det. Ser väldigt pigg och fräsch ut.

http://www.horseandhound.co.uk/news/397/121821.html

Fantastiskt att en häst blir så gammal. Det är ju som om en människa blir över 150 år eller mer!

Tydligen blev Sugar Puffs pappa 37 år, så det verkar vara ett familjedrag.

Senast ändrad:

jag har hört att en shettis kom med i Guinnes rekordbok för att han blev 60 år, han hette Old Billy, stämmer det?

ok, tack för svaren, då förstår jag :) Jag hade fått det helt om bakfoten ju!

nä jag tror old billy blev 62 år ;)

Världens äldsta häst hette Old Billy. Fast när han föddes i England på 1700-talet hette han bara Billy. Men allt efter som åren gick, och Billy bara blev äldre och äldre, döptes han om till Old Billy. När han dog var han så mycket som 62 år gammal.

hittade denna fakta på agrias hemsida

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Shayne, som tros ha varit världens äldsta häst, avlivades den 22 februari i den aktningsvärda åldern av 51 år.... Källa / Läs mer...
Svar
1
· Visningar
1 477
Senast: stjarnfrugt
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) En gång i tiden var Tina Skånes mest framgångsrika B-ponny i hoppning. Nu är hon möjligtvis på väg mot en ny ärofull titel –...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Stina_Zebulon
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Ridsporten från Hongkong direktsänds i SVT från alla de stora klasserna...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Basen i en bra foderstat är som alla känner till ett bra grovfoder. Ett bekymmer med högpresterande hästar är att de ibland...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dejtingtråden del 38
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur