Sv: Variation i ridningen?
Jag tycker själv jag varierar ridningen bra!
Jag rider dressyr 3 gånger/vecka, hoppar 1 gång/vecka, klättrar 1 gång/vecka och rider en vanlig utetur en gång.
De gångerna jag rider på banan skrittar jag alltid 15 minuter ute innan jag går in, och efter passet skrittar vi av i skogen minst 20 minuter.
När jag rider dressyr försöker jag alltid hålla det på en lättsam nivå.
Vi tränar inför tävling och det är viktigt att min häst är positiv till arbetet så det blir många skrittpauser och mkt beröm!
Den gången i veckan som vi hoppar är det mest gymnastikhoppning i form av studs och serier, och mkt markarbetesövningar. Sen brukar vi lägga ihop någon liten bana där jag som ryttare får lite att klura på för att få ihop det på ett bra sätt. Ev lägger vi upp något hinder på slutet, men annars hoppar jag lågt, runt 60. Men hoppningen gör jag bara för att både jag och hästen tycker det är skoj, det är ingen gren vi har tävlingsambitioner i. Det ska alltid vara skoj, slutar alltid när det går bra och sitter aldrig och nöter och nöter samma grej länge.
När jag klättrar börjar jag med ganska plana backar, tar en ngt brantare när vi kommit igång, rider uppför en riktigt brant i mitten för att sedan trappa ner igen och avsluta med den planaste.
Där är jag nogrann med att själv inte störa hästen och att hon ska skritta, inte rusa uppför backarna.
Vet inte riktigt om det var det här du var ute efter, men nu har jag berättat lite hur jag gör iaf