• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 792
R

Rikkan

skriver folk så här: nordsvensk ridhäst sto (travstam)
när det heter kallblodstravare? :confused:

men alla säger inte kallblodstravare, så är det bara, även om det heter det så är alla inte inställda på det, men hur många gånger har vi inte diskuterat det ämnet nu?!

för att folk är antagligen är osäkra.nordsvenska brukshästen och kallblodstravarna ingick i samma stammbok förr i tiden,
Jag vet inte när det vart delat.
Immer kanske vet mer exakt :D :banana:

Ja du varför dom gör de vet och lär man nog aldrig veta ska jag säga dig de är väl kanske folk som inte kan någe om våra älskade nordisar :) :banana:

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 261
Senast: Murray
·
Avel Hej! Jag undrar om någon vet vart jag kan hitta om mitt sto har haft föl innan? Veterinären såg att hon har blivit sytt i vulvan och då...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Tuppis
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Freazer
·
Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
333
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?