Varför ser jag text istället för ikoner???

alice

Trådstartare
Nu är buke väldigt konstigt på min skärm! Istället för ikoner ser jag texten "bakom" dom, som tex smileysarna, där ser jag texten för "angel", "smirk", "rofl" osv, inte smileysen. Samma med Citat, Fet, Kursiv, mfl de är i text. De fungerar att använda, men det är rätt irriterande och tröttsamt att se en herrans massa text istället för ikoner!

Samma när jag är inne på forumet och tittar på trådöversikten. Istället för "lappen" med en bock står det "du har 1 inlägg i denna tråd, senaste idag".

Är det fel på buke eller är det någon inställning i min webläsare (firefox)? I fredags fungerade det helt som vanligt för mig och jag har inte gjort någon ändring i mina inställningar, förutom att firefox uppdaterades till en nyare version!

Någon som har något tips?

//Alice

Sv: Varför ser jag text istället för ikoner???

Samma här! Skitjobbigt och svårläst värre. Har förstått att inte alla har så, utan tydligen bara vissa som du och jag.
Detta problem har jag endast på bukefalos skall tilläggas....

Jag kör IE.

Konstigt, någon som snabbt vet vad det handlar om?
Någon inställning är eller har blivit fel, tror jag.
Antingen i webbläsaren eller det kanske finns någon sådan inställning i Kontrollpanelen här, det har tillkommit en hel del nyheter i och med uppdateringen av forumet i lördags.

Prova att logga ut och logga in igen, kanske kan hjälpa om det är någon typ av cookie-problem.

För mig ser det helt ok ut.

Konstigt, någon som snabbt vet vad det handlar om?
Någon inställning är eller har blivit fel, tror jag.
Antingen i webbläsaren eller det kanske finns någon sådan inställning i Kontrollpanelen här, det har tillkommit en hel del nyheter i och med uppdateringen av forumet i lördags.

Prova att logga ut och logga in igen, kanske kan hjälpa om det är någon typ av cookie-problem.

För mig ser det helt ok ut.
Ja, mkt märkligt! Det som är ännu märkligare att vi två som har felet (finns säkerligen fler som inte ännu läst tråden) sitter med två olika webläsare och har bara problemet på buke.

Har försökt att logga ur och in igen utan framgång. Ser lika märkligt ut fortfarande! :cry:

EDIT: Ser inte den gråtade smileysen jag satte dit sist i mitt inlägg.....

//Alice

*kl*

Detta är vansinnigt irriterande, snudd på oanvändbart. Jag skulle inte vara fullt så rådlös om felet fanns även på andra webbsidor, men så är inte fallet, endast buke.

På jobbet kan jag inte heller använda buke, men där blir jag utslängd med ett felmeddelande efter cirka tio sekunder. Samma sak där, händer endast när jag är inne på buke och kollar läget.

Är det mitt bukesamvete som slår till?

När jag kollar på buke idag så står det ordagrant massa saker som "gå till det första nya inlägget" bredvid trådrubrikerna (vilket gör att det är riktigt svårläst och faktiskt ganska störande). Istället för den blå/gröna knappen som visar om man är offline eller online så står det ordagrant "xxx är offline" eller online då om nicket är online istället.

Lite svamligt kanske... :o Och när jag ska skriva inlägget så ser allt helt konstigt ut, ser inga smileys utan bara texten och samma sak med allt annat som man ska kunna göra med länkar och sånt... Ser helskumt ut!

Jag har Firefox...

Jag har inga bra förslag till lösning, mer än att något skiljer sig hos er jämfört med de flesta andra.
Har ni kollat upp antivirusprogram eller brandväggar, kanske de hindrar bilder just på bukefalos även om det inte verkar troligt.

Alla tips som kan lösa detta för er mottages tacksamt.

Ok, en till som drabbats av detta, flertalet kanske har problem? När började dessa problem, gärna datum och klockslag.

Ok, en till som drabbats av detta, flertalet kanske har problem? När började dessa problem, gärna datum och klockslag.

Imorse ca 07.30 såg jag det för första gången. Igår kväll var allt som vanligt.
(Gunnar, kolla mailen så förstår du hur det ser ut...)

jag har samma problem dessutom saknar jag gnägg o senior forumen.Vet att folk skriver i gnägg men jag har ingen forums"knapp" till gnägg på min menylista

Jag förstår och har nu även sett hur det ser ut. Jag vet dock inte vad detta beror på. Jag har vad jag vet inte gjort några ändringar sedan i går kväll.

Kan det var så att arabia har fällt ihop Snack & annat så att inget av forumen under syns, annars vet jag inte vad som kan ha hänt?

Hittade en inställning som inte borde påverka detta, men har provat ändra den. Ser det ut som det skall nu?

Hittade en inställning som inte borde påverka detta, men har provat ändra den. Ser det ut som det skall nu?

Härligt Gunnar! :bump: :bump:
Vad vill du ha i julklapp? Jag har en liter Larsen konjak här, duger det?

TACK! :bow:

Men hur kommer det sig att inte alla har drabbats?

Jag har ju som jag skrev innan inte haft några som heslt problem med detta.

*nyfiken*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka