Varför reta hunden???

åke

Trådstartare
Jag blir såååå sabla irriterad på folk som skall busa med mina hundar.
Om folk skall kasta boll med Gurkan tex. så MÅSTE dom låtsas kasta några gånger innan dom får iväg den där bollen. :mad: :mad: Detta stör mig som fasen. Jag brukar säga till dom att sluta lura hunden eller låt bli att lek med han. Varför tycker så många att det är såååå roligt att reta hunden på detta viset? :mad:
 
Sv: Varför reta hunden???

Ingen aning, jag skulle ALDRIG låta nån leka så med mina hundar, det bara förstör och är stressande... Hatar dessutom bolltokar...

//E
 
Sv: Varför reta hunden???

har man en väldigt trögstartad hund kan man behöva hetsa den lite för att den ska vilja vara med och leka. kastar jag en boll framför näsan på min ena hund står hon bara och tittar på den. om jag däremot "låtsaskastar" och samtidigt säger "kom igen", "ta den" osv kan hon vakna till liv och leka lite.
 
Sv: Varför reta hunden???

Ja om du inte vill att de ska göra så med dina hundar kan det ju vara knepigt om de ska göra så. Däremot kan ju kast med boll osv vara bra i lydnadsträning bla. Så länge hunden inte är FÖR föremålsintresserad.
 
Sv: Varför reta hunden???

Nej dom får ju inte vara för intresserade, det skall ju vara en rolig lek bara ju.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har märkt att katterna kan få för sig att slänga iväg med sina leksaker utan att någon annan (människa eller djur) leker med den...
2
Svar
39
· Visningar
2 412
Senast: Sassy
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 165
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 021
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Tror ni det? Läste att hundar kan lukta till sig känslorna vi har. Jag vet att min hund vet hur jag mår till stor stor del, det är jag...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp