Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kastrera henne så upphör det ganska garanterat.
Det kan även bero på UVI, men jag gissar på att det är fertiliteten som gör det. Kastrera katten snarast möjligt och låt en veterinär undersöka henne.
Mellan 600-1000:- är väl standard. Katter är mycket renliga djur och när dem börjar kissa utanför lådan är något fel psykiskt (mycket hormoner -fertil, stress) eller fysiskt (urinvägsinfektion etc).
OK! Tack för svaret! Men of vi säger att det är stress hur kan vi göra så hon blir mindre stressad? Jag har testat att lägga ut mat där hon brukar kissa så får vi se om det fungerar, förresten är det priset om dom är försäkrade?
Vi har en hon katt som snart är 1 år gammal och hon har börjat pissa överallt nästan på badrumsmattor, hallmattor, täcken m.m.
Har ni katt-bukefalister någon aning om vad det kan bero på?
Hon är inte steriliserad!
Hon bli stressad av hormonerna, så det enda som hjälper är kastrering. Lättare för katten också, så slipper hon löpen. Och lättare för er.
Tänker man inte avla så finns det som jag ser det ingen anledning att inte kastrera.