Varför pissar hon över allt?:(

skuggan_

Trådstartare
Vi har en hon katt som snart är 1 år gammal och hon har börjat pissa överallt nästan på badrumsmattor, hallmattor, täcken m.m.:(

Har ni katt-bukefalister någon aning om vad det kan bero på?

Hon är inte steriliserad!

Sv: Varför pissar hon över allt?:(

Kastrera henne så upphör det ganska garanterat.
Det kan även bero på UVI, men jag gissar på att det är fertiliteten som gör det. Kastrera katten snarast möjligt och låt en veterinär undersöka henne.

Kastrera henne så upphör det ganska garanterat.
Det kan även bero på UVI, men jag gissar på att det är fertiliteten som gör det. Kastrera katten snarast möjligt och låt en veterinär undersöka henne.

Och hur mkt kan att kastrering gå på?

Mellan 600-1000:- är väl standard. Katter är mycket renliga djur och när dem börjar kissa utanför lådan är något fel psykiskt (mycket hormoner -fertil, stress) eller fysiskt (urinvägsinfektion etc).

Mellan 600-1000:- är väl standard. Katter är mycket renliga djur och när dem börjar kissa utanför lådan är något fel psykiskt (mycket hormoner -fertil, stress) eller fysiskt (urinvägsinfektion etc).

OK! Tack för svaret!:) Men of vi säger att det är stress hur kan vi göra så hon blir mindre stressad? Jag har testat att lägga ut mat där hon brukar kissa så får vi se om det fungerar, förresten är det priset om dom är försäkrade?

Jag tror inte att någon försäkring går in och täcker kostnaden för kastrering (så tillvida kastreringen inte är ett led i en behandling mot någon specifik skada/sjukdom).

Kostnaden för kastrering är alltså densamma oavsett om katten är försäkrad eller inte.

OK! Tack för svaret!:) Men of vi säger att det är stress hur kan vi göra så hon blir mindre stressad? Jag har testat att lägga ut mat där hon brukar kissa så får vi se om det fungerar, förresten är det priset om dom är försäkrade?

Det beror på vad du tror hon skulle kunna vara stressad över, men bara det att vara fertil kan vara stressande för katter när de känner att de måste märka in revir. Kastrering går tyvärr inte på försäkringen som aiquen skrev, men det är en liten investering om det skulle göra så att kissen gick på lådan resten av sitt förhoppningsvis långa liv.

Min förra katthona kissade överallt (golvet, kläder, spisen, brödkorgen) när hon löpte, hon löpte även igenom p-pillren. Allt upphörde när hon kastrerades.

Vi har en hon katt som snart är 1 år gammal och hon har börjat pissa överallt nästan på badrumsmattor, hallmattor, täcken m.m.:(

Har ni katt-bukefalister någon aning om vad det kan bero på?

Hon är inte steriliserad!

Hon bli stressad av hormonerna, så det enda som hjälper är kastrering. Lättare för katten också, så slipper hon löpen. Och lättare för er.

Tänker man inte avla så finns det som jag ser det ingen anledning att inte kastrera.

*kl*

Så höll våran hona på innan hon steriliserades och allt försvann när det var gjort.
Jag betalade 800 för sterelisering och öronmärkning. Har för mej att det gör vet automatiskt när katten stereliseras/kastreras.

Hon bli stressad av hormonerna, så det enda som hjälper är kastrering. Lättare för katten också, så slipper hon löpen. Och lättare för er.

Tänker man inte avla så finns det som jag ser det ingen anledning att inte kastrera.

Nix ingen avel här inte, det blir kastrering!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?