Varför ha travhäst?

Sv: Varför ha travhäst?

har henne som ridhäst. å forhoppningsvis tycker hon om att hoppa... sen när hon blivit frisk o inriden! =)

Jag har min häst för att jag älskar honom! :love: Troddealdrig jag skulle bli hästägare, men efter att ha blivit erbjuden min sötnos gratis (efter att ha skött honom i 2½ år) så var valet inte särskilt svårt. Tycker om travarnas psyke och självklart oxå sporten.
Är amatörtränare + jobbar hos Dick Robertsson. Ser ju en klar skillnad mot min vård av min pålle mot proffshanteringen. Tror mycket beror på att det ju är "jobbet" och är mer press och pengar där.
Pållen min är just nu snart tävlande travare (ska återigen kvala inom snar framtid... :crazy: ) och ska så småningom bli min ridhäst.

men proffstränar-ägare är nog i allmänhet mer intresserade av spänningen och tävlingsmomentet än vad vi amatörtränare är som brinner för hästarna och vardagen runt omkring det på ett annat vis. Tror jag! :)[/QUOTE]

Jag vet inte om jag kan hålla med. Själv så började vi vår travhästägarbana med att ha häst i proffsträning, detta för att vi vid det tillfället tyckte oss kunna alldeles för lite för att träna häst själv samt att jag endast var nio år då och mina föräldrar hade båda två mer än heltidsarbeten. Det fanns helt enkelt ingen tid till att träna...men tid för att äga :d. Problemet för oss däremot var att vi inte hade någon "bra" tränare inom normalt avstånd...så det blev så att hästen helt enkelt fick stå många mil från oss, och jag fick åka dit på sommrarna och hjälpa till. Känner flera "proffs-ägare" Som verkligen älskar sin häst...men som inte har tid eller kunskap att ta hand om hästen själv. Numera har vi själva både häst hemma och i proffsträning...den i proffsträning står 30 mil härifrån...så det blir inte besök oftare än vid tävlingar :cry:, men vi är ändå intresserade av mer än tävlingsmomentet :banana:

För att travare är den absolut bästa ras jag kan tänka mig.
' Har ännu inte stött på nån ras som har lyckats få mig att tvivla på det..
Jag kan inte ett smack om travsport i sig.
Jag har/ vill ha travare för att det är en fantastisk vän och för att träna och utvecklas tillsammans med inom ridning...

Man lär sig att argumentera oxå när man har travare.. :angel:

Att jag från början skaffade mig travare var nog en ren slump.
Använder mina som ridhästar.

Jag har travhäst,för att jag ser så m.k.t. glädje och spänning med travet!!!!! :banana:

Min gubbe är just nu amatör,men det är jag som bestämmer allt vad gäller träning och matchning (det är väl därför det för det mesta går åt h:ette) :rofl: :rofl: :rofl:

Har följt travet sedan jag var liten,mamma och pappa v är m.k.t. intresserade...... :love:

Man stöter på så m.k.t. trevligt folk och delar med sig av kunskaper väldigt generöst inom travet tycker jag,det finns så m.k.t. som håller en kvar!!!!!!

Vad gäller prestationskrav,har jag aldrig haft större än nu,skulle vara skitkul att ha en superhäst,det skall jag inte förneka........ :rofl:

för mej föll det så naturligt att skaffa travhäst, pappa & farfar har udner hela min uppväxt haft travhästar. det är spännade med trav på det sättet att se hur olika träningsmöjligheter resulterar på hästen. OM man lyckas få fram en bra häst (visst det är ju inte helt ens egen förtjänst) men viss del i dedt har man ju. pappa ahr lyckats få fram fina hästar och det är ju det man hoppas med. min flicka ska kvala den 4:e och jag har drömt mardrömmar varje natt flera n'tter i rad. att hon dör under kvalet osv hahaha
kval är ju värre än start enligt mej. och visst jag behandlar henen helt annars än dom hästar jag jobbar med. det går ju inte att lägga ner flera timmar varje dag på varje häst om man tex har 7 passhästar.

Började att köra häst för ca 5 år sedan, hade innan
det ridit i ex antal år och tröttnat lite. Har nu ett
2 årigt kallblod som jag fött upp hoppas han ska klara premien iår.
Kval start osv. Men håller han inte eller inte tycker att
travlivet är kul kommer han att bli kvar hos mig som ridhäst
när han är mogen för inridning. Men hitills verkar han tycka
att det är skoj.

Liknande trådar

Trav Vilka skador är vanligast hos travhästar som sprungit trav? och vilka skador är vanligast att dom får i bakknän? Då mitt kära varmblod...
Svar
10
· Visningar
2 557
Senast: Kokosboll
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·
Avel Är det inte dax att hästägare börjar ta lite ansvar och slutar se det som en rättighet att avla på sina hästar och istället se det som...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
10 037
Senast: Nafayette
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar