Varför gör katten så?

fjolltroll

Trådstartare
Jag har 6 stycken katter varav 3 är hanar. Kastrerade. En av hanarna är mycket ute och vandrar. Brukar väl komma hem 1-2 gånger i månaden. Stannar då hemma ett par dagar och äter och gosar, men han är så elak mot dom andra katterna när han kommer. Det är nåt han har börjat med nu på sista tiden. Han kommer hem och tror han är kung. Vad kan det bero på?

Mia.

Sv: Varför gör katten så?

Hej!

Tänkte bara säja att kolla så han inte bosatt sej hos nån annan. Vi hade det problemet med vår katt och det har nu slutat med 2 anmälningar för vanvård av avlivad katt(den första innan vi avlivade honom, då för att vi inte ville släppa ut honom när han blivit blind, den andra för att vi avlivade en "helt frisk" katt) och en helt förstörd grann"sämja".

Min kisse var också ganska elak när han kom hem, han ville mest ha mat och sova. Jag tror han blev lite arg på lillkatten, för att hon fanns.. Vissa katter verkar blir såna. Han kanske slåss mycket när han är ute och fortsätter när han kommit hem??/ Lavinia, som saknar sin söte misse

Sv: Varför gör katten så?

Jo, Jag kan nog tänka mig att han har skaffat ett till ställe att bo på. Han är inte mager när han kommer hem. Fast han verkar inte som om han slåss ute heller för jag har aldrig hittat nåt sår eller så på honom. Till och med hunden blir sur på honom och hon bryr sig inte om dom andra katterna. Stackars dig. Otur med din katt.

Mia.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han... 2
Svar
20
· Visningar
1 388
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna