Varför gör hunden såhär?

kompis87

Trådstartare
Så, min söndagsmorgon började med att jag vaknade av att min pojkväns hund bajsade på mig, i sängen. Jag låg under täcket (som tur va) på sidan, min egna hund också under täcket vid mina fötter, hans hund som är liten, klättrar upp på mig i midjehöjd och uträttar sina behov och försöker sedan krypa ner brevid mig på kudden varpå jag vaknar av stanken... :yuck:

Detta är andra gången hunden gör så, men första gången, för typ en månad sedan var det bara min kille i sängen och hunden. (vi bor inte ihop)
Jag vet ju att det permanenta lösningen är att helt enkelt inte ha hunden i sängen, men jag undrar ju VARFÖR hunden gör detta? Jag är super lättväckt så hade hon försökt väcka mig hade jag vaknat direkt men det gjorde hon inte. Och är det inte normalt för huden att iaf gå ner på golvet om dom känner att det är akut? Kan hon ha bajsat i sömnen?
Jag har inga erfarenheter själv av hundar som uträttar behov inne då min hund aldrig har haft det problemet.

Vad tror ni?
Är det psykologist eller kan hon vara sjuk?
 
Är det en vuxen hund eller en valp? Är det nya rutiner med rastningen? Har den helt enkelt fått vänta för länge med morgonpromenaden, för att det är helg och sovmorgon?
 
Är det en vuxen hund eller en valp? Är det nya rutiner med rastningen? Har den helt enkelt fått vänta för länge med morgonpromenaden, för att det är helg och sovmorgon?

Huden är en tik som snart är 7år.
Husse var ute med henne vid 02 innan han gick och la sig och detta hände kl 07. Så det känns inte som det är det som är problemet. Och även om det var det, borde inte huden säga till/gå ner från sängen? Är väl inte så normalt att bajsa i sängen PÅ någon som ligger och sover... :/
 
Någon slags revirmarkering? Försöker dölja din doft? En del hundar revirmarkerar med bajs istället för att kissa.
 
Fy vad jobbigt! Tänkte att det var en valp eller unghund, men en vuxen tik? Hur går era hundar ihop, funkar de bra? Förra gången det hände, var din hund där? Och det var verkligen bajs, inte något från analsäckarna? Eller är den dålig i magen och inte hinner varna, om den gjort det förut?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 811
Senast: Sleepan
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
15 508
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Detta är ju ingen jätteseriös tråd att det är ett problem, men ändå vore det ganska skönt om vi kunde synka ihop oss lite bättre:p...
2
Svar
20
· Visningar
7 703
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp