M
Margurite
Den sista veckan har det gått mycket bättre med min medryttarhäst, han har efter vissa om och men följt med från hagen och han har varit hyfsat lugn i stallet, det kändes som om han började lita på mig...tills idag.
Idag var min man också med för att titta på honom och allt blev helt fel. Hästen ville inte med från hagen, sprang ifrån oss flera gånger, väl inne i stallet stod han hela tiden och slog med framhoven, småstegrade sig hade huvudet högt och öronen bakåtslickade och nafsade efter mig. Det var riktigt obehagligt och han kändes väldigt aggresiv.
Min man var ganska rädd och höll sig lite i bakgrunden.
Kan min mans rädsla ha spelat in?
Det känns så otroligt deppigt
Hela veckan fram till nu har gått så bra, igår red jag tom utan att han var stirrig.
Nu är jag rädd att det ska bli lika dant nästa gång. Vad kan
beteendet bero på?
Idag var min man också med för att titta på honom och allt blev helt fel. Hästen ville inte med från hagen, sprang ifrån oss flera gånger, väl inne i stallet stod han hela tiden och slog med framhoven, småstegrade sig hade huvudet högt och öronen bakåtslickade och nafsade efter mig. Det var riktigt obehagligt och han kändes väldigt aggresiv.
Min man var ganska rädd och höll sig lite i bakgrunden.
Kan min mans rädsla ha spelat in?
Det känns så otroligt deppigt
Hela veckan fram till nu har gått så bra, igår red jag tom utan att han var stirrig.
Nu är jag rädd att det ska bli lika dant nästa gång. Vad kan
beteendet bero på?