Varför blir det aldrig bra?

_moa_

Trådstartare
Min häst har äntligen börjat att gå bra :) Han går jätte mkt bättre än vad han gjort innan. Var och tränade förra veckan och då fick vi igenom tölten. Superduper kul :) Men nu vågar jag inte träna hemma igen. Jag vet ju hur jag ska träna, men vågar inte rida, tänk om jag förstör honom. Sitter stel som en pinne och slutar i princip sluta rida så fort han börjar passa. Vågar inte fortsätta, vill inte förstöra honom nu när han är så glad och mår så bra.

Han har fått stå flera dagar för jag inte velat rida. Om jag inte rider så är han kanske lika bra nästa gång det är träning, rider jag så kanske jag förstör honom igen.

Måste verkligen ta mig i kragen nu. Innan när han gick dåligt red jag inte bara för jag orkade inte bråka med honom och känna mig värdelös och nu rider jag inte för han går för bra! Kan någon få ihop detta :D ? Inte jag iaf...

Någon som också är inne i en svacka nu? Hur gör ni för att komma igång igen?

Sv: Varför blir det aldrig bra?

För att komma igång igen brukar jag börja med lätta övningar, skrittturer längs vägen, skogen, i paddocken/ridhuset. Därefter börja öka svårighetsgraden tills man kan börja kalla det träning.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 697
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 366
Senast: Lutten
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 118
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar