varför är tangentbordet så spännande??

Chloé

Trådstartare
min katt hoppar jämt runt på tangentbordet när jag sitter vid datorn,, lagom störande,, varför gör dom de och är de fler som har samma problem??

han får uppmärksamhet och sånt men tycker att det är jättespännande vid mina fingrar.. haha.. men de går ju an så länge han inte lyckas ändra några inställningar på datorn.. :eek:

Sv: varför är tangentbordet så spännande??

Mitt tangentbord har en knapp som heter Power, om man trycker ner den stängs datorn av. Det har kisse lyckats med några gånger. :crazy:
Funderar på att försöka få bort den inställningen.
Ibland försöker han även söka på saker med namn som : agfgggg.

Jag tror det beror på att man antingen rör sina fingrar snabbt över det eller att man är så fokuserad på något katten inte förstår så den vill gå dit och kolla.

det är säkert så det är.. men det är störande ändå.. kan han inte gå bredvid :eek:

Inga sådana problem här. Honkatten vill inte kommai närheten o hankatten vill bara sitta i knät eller på armarna hela tiden.

skönt för dej.. min katt hoppar upp minst en gång i kvarten.. :rofl:

Är det inte av samma anledning att dom gärna lägger sej mitt på tidningen. 100% uppmärksamhet?

Är det inte av samma anledning att dom gärna lägger sej mitt på tidningen. 100% uppmärksamhet?
Min katt parkerar sig på tidningen och trampar glatt kors och tvärs över tangentbordet. Tröttsamt ibland.

Men man får se det såhär tror jag - katterna är måna om oss!
De vet ju inget om det här med att läsa och skriva. De ser bara att vi helt moloket sitter och tittar ner i bordsskivan, eller stirrar på en skärm. De tänker att vi är understimulerade och behöver muntras upp!
"Nu sitter hon där och stirrar ner i bordet igen. Jag får ta och lägga mig på det där prassliga pappret och hålla henne sällskap".

:banana: :banana: :banana:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
  • Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 199
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama