Status
Stängd för vidare inlägg.

Nillizan

Trådstartare
Jag är nu 25 år och nu när allt är bra i mitt liv har klockorna börjat ringa och jag har sån lust att skaffa barn tillsammans med min sambo. Men vi har inte varit tillsammans så länge, drygt 1 ½ år och vi har egen gård nu i vår ägo.
Ingen av oss är karriärklättrare, men han har ett jobb där han trivs mycket bra med. Jag går en utbildning och har ett år kvar.
Men han frågar sig varför man skaffar barn. Plötsligt blir jag osäker och blir rädd, då han inte vill skaffa just nu och han inte vill ha ett barn i den här världen.
Jag inser att det han säger, har jag också tänkt på, men förstår samtidigt inte. Man gör väl sitt bästa att uppfostra barnen så att de blir en bra människa, sen kan man väl inte rå för på yttre omständigheter.
Varför skaffar ni barn?
 
Sv: Varför?

Varför? För att meningen med livet är att fortplanta sig?
För att man vill, för att man lever mer här och nu än om 100 år då allt gått åt skogen?

Finns nog många orsaker men jag tror ju människans uppgift på jorden är att fortplanta sig bland annat.....
 
Sv: Varför?

frågan du ställer är mycket svår att svara på..

jag skulle nästan tippa på att du får lika många svar som antal personer du frågar..

(utan att erkänna det, så finns det folk som skaffar barn för att slippa jobba tex. Eller de som skaffar barn bara för att "de måste" innan de blir för gamla)
 
Sv: Varför?

OOPS sa jag när jag fick veta att jag var gravid. Jag skulle inga barn ha. Så tankarna varför man skaffar barn fanns inte. Men idag 8 år senare har vi valt att inte skaffa flera. Det finns såå många barn i sverige och världen som behöver värme och kärlek och vi har därför valt att bli familjehem.

Annars har nog tankarna funnits på adoption ( i och med att jag inga egna barn skulle ha :p ).
 
Sv: Varför?

För att det är fantastiskt. Eller måste vara. För att ens sinnen skriker efter det. För att man vill.

Ett barn är den finaste gåvan man kan ge till sin älskade. Det är lite av den ena och lite av den andra. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Travtränaren Per Lennartsson och hans sambo Linda Nyman hade varit tillsammans i tolv år men aldrig funderat på att skaffa barn. Då fick...
Svar
0
· Visningar
385
Senast: Gunnar
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 386
Senast: Ramona
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 959
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp