Varför utsätter man sig för sånt här?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Madick

Trådstartare
Jösses. Klockan är halv ett och jag är helt SLUT! Vad jag gjort?

Hann vara på jobbet en hel timma innan jag blev hemringd, sjukt barn. Förmiddagen gick och det sjuka barnet kryade på sig betydligt. Glad mamma tycker att vi kan ju BAKA lite! Ner till affären för att köpa margarin och jäst. Miljarder frågor vid kassan "men var är degen då", men än så länge ok.

Kommer hem och tycker vi ska äta lunch först, vilket inte tas emot glatt. En ynka varmkorv slinker motvilligt ner.

Det var länge sen jag bakade och måste ju säga; man borde plocka fram och mäta upp allt FÖRST. Lite småstressigt, men ok, det gick ju. Duktiga barn hjälper till att mäta och hälla. Allt flyter tills... hand på varm platta! Skrik och panik. Sätt unge vid bordet med handen i skål med vatten. Snyft snyft. Få hjälp av småsyskonet att välta ut vattnet. Torka upp, hälla i nytt vatten, fortsätta med degen. Barnet häller själv ut vattnet. Torka upp, häll i nytt vatten, försök fortsätta med degen. Barn upplyser glatt om att nu gör det inte ont längre, mycket elak mamma talar om att handen ska vara kvar i vattnet tills jag säger till. Buhuu, tårar sprutar.

Vattnet hälls (som protest) ut över hela brända barnet. Suck.

Småsyskon vill OCKSÅ ha vatten och passar på att kissa på golvet. Torka mera. Iväg med ungarna ur köket, städa så gott det går. Snart har degen jäst klart, då ska vi börja med det roliga. Hoppas det BLIR kul nu, men helt slut är jag redan.

Gissa vem som kommer frossa bullar i eftermiddag...
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Låter som en vanlig dag på jobbet!

//mimmipigg, förskollärare
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Men bullarna blev goda i alla fall! Dock avundas jag dig inte ditt yrke :rofl: Jösses att ha ett helt gäng med såna här busar.
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

skrattar gott åt din tråd
och stämmer ut i sång
"mammorna demostrerar ,mammorna har fått nog, nu är det krig här i vårt eget kök"

jag har alltid underat vart vi mammor kan lämna in semesteransökan
elleribland rentutav
avskedsansökan:devil:
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Tänk om man hade råd att vara hemma med barnen när de är FRISKA! Då blir ju allt så mycket lättare och roligare.

Fast just nu får jag lov för dem att sitta här vid datorn. Bullarna har väl piggat upp :) Inte slåss de heller *peppar peppar*
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

:eek: Är du galen??? Man kan inte vara hemma med friska barn. Åtminstone inte mina. :crazy: Då har man knappt något hus kvar sedan.

Fast även om det är väldigt stökigt så brukar det vara kul att baka med barnen. :)
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Jamen, är de friska behöver man ju inte sitta inne. Då kan man ut och härja! Och baket skulle bli utan allt tröttgnäll som det blev nu.
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

hur gick det med handen? ryser ju av sånt där....

tur att bullarna blev bra mitt i all annan kaos

*kram*
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Ingen fara med handen. Plattan var avstängd sen kanske 5 min, men var ju fortfarande lite varm. Inte ens röd nånstans idag.
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

mimmipigg skrev:
Låter som en vanlig dag på jobbet!

//mimmipigg, förskollärare

*skrattar* önskar jag hade fått betalt oxå det hade iallfall kunnat gett en lite tröst :)

Ja pust ibland undrar man vad man gett sig in på, men som sagt var det som inte dödar en härdar en ;)
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Smulan75 skrev:
*skrattar* önskar jag hade fått betalt oxå det hade iallfall kunnat gett en lite tröst :)
Fast förskollärare får ju knappt betalt heller :devil: . Upp med lönen för "barnarbetare".
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Ja du...
det är bara att beklaga...
men så är det att ha hand om barn:crazy:
Stackars dej....:crazy:
Eller... Lyckliga dej som hade ett barn som kryade på sig.....

* Jenny *
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

kamomillo skrev:
Ja du...
det är bara att beklaga...
men så är det att ha hand om barn:crazy:
Stackars dej....:crazy:
Eller... Lyckliga dej som hade ett barn som kryade på sig.....

* Jenny *

Varför den otroligt dryga tonen? Jag klagade inte på mina barn, utan min oförmåga att planera och tänka ut i förväg hur det kommer bli, och vad man ger sig in på när man själv har förkylning som kommer smygande.

Jag har haft barn i 4 år och har varit med dem i över 3 år heltid, både friska och sjuka. Ge dig på nån annan med dina syrliga kommentarer!
 
Sv: Varför utsätter man sig för sånt här?

Förlåt!
Jag ser nu när jag läser det, att det blev giftigt, de va faktiskt inte meningen....
De jag menade va typ: det är både underbart och pest att ha barn, och barnet kryade ju faktiskt på sig, och det måste ju vara lättare att vara hemma med ett barn som faktiskt snabbt började må bra!

Äh! jag är så dålig på att uttrycka mej, de blir lätt syrligt, även om jag inte menar det så...

* Jenny *
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 201
Senast: sweet_extraa
·
  • Låst
Övr. Barn Jag stjäl ett inlägg från Anna Wahlgrens sida där en person berättar om sitt liv som icke-curlande mamma. Det skulle vara intressant att...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 791
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp