Våran nya vän

Z

Zilver

Fick i går hem min nya kisse, det blev en hel del morrande och fräsande från dom andra men det har börgat lugna ner sig en aning.
Det är en tuff liten dam när min äldsta katt satte sig bara en halv meter i från och morrade så blängde kattungen tillbaka och morrade som ett mindre lejon.

Magic3.jpg

magic1.jpg

:love:

Sv: Våran nya vän

Vilken besvikelse jag trodde att åtminstone någon skulle tycka hon är söt
confused5.gif

För söt är hon och hur gosig som helst
biggrinlove.gif
har ni förstått
BBbad.gif

;)

Hon är 10 veckor jag vet att det är för ungt men jag blev kär och annars hade någon annan köpt henne.

Vilken dålig ursäkt igentligen jag som alltid tidigare vägrat att ta ungarna före 12 veckor men ibland tar förnuftet semester:crazy:

Hon börgar redan komma bra överens med gammelkatten det andra monster är fortfarande lite sur men det går åt rätt håll ett par dagar till så ska nog allt ha lugnat ner sig.

Vad skönt att läsa om din lilla nying. Jättesöt.
Själv har jag vi två kastrerade 5-åriga hankattor sen innan och i förrgår fick vi hem två till småkillar. De har fått ett eget sovrum och jag släpper ut dom när jag är hemma och har koll. De två andra har lite blandade reaktioner. De morrar, fräser och kutar sen därifrån och vill ut. Har inte haft katt innan så det känns bra att det finns fler fräsande gamlingar där ute...
Småpluttarna springer fram mot de stora och vill hälsa men när den stora fräser så reser de ragg och fräser tillbaka. Hur gör du för att underlätta för den nya?

Här har det lugnat ner sig helt nu dom gamla struntar i nykomligen och luktar bara lite på henne om hon kommer för nära och ibland blir det en avslagen väsning också men inget mer:) två och ett halvt dygn tog det denna gång.

Jag låter dom helt enkelt vara i fred så länge det inte blir slagsmål vilket jag inte har råkat ut för än, det gäller bara att göra allt som vanlig och följa dom rutiner man brukar ha så löser det sig efter några dagar.

Försök inte presentera dom för varandra eller något sånt utan låt dom klura ut allt själva det brukar bli bäst i längden.

Detta är 6 gången jag tar hem ett nytt djur hund eller kattunge och det har gått bra alla gångerna, det brukar vanligen ta 2-5 dagar sen är allt frid och fröjd.

Hm.. har nog gjort lite fel. dels så vågar vi inte ha dem ihop när vi inte är där så vi har dem i vars en del av huset.. dels när vi är hemma och försöker så har vi försökt att presentera men gamlingarna blir hysteriska och ser ut som om de ska döda typ.. Har ju sett storleken på de kaninungar de dödat.. :crazy::( och kellingarna är lika stora..

Man ska kanske bara öppna dörren för dom och låta dom vara då..

Öppna dörren och låt dom vara det är normalt om dom gamla katterna fräser, morrar, har varje hår på kroppen på ända och gömmer sig eller till och med matstrejkar och inte går på lådan vilket en av mina gjorde det första dygnet.

Försöker man tvinga dom på varandra så tar det längre tid och blir mycket besvärligare, låtsas bara som om inget ovanligt har hänt och låt dom ta den tid dom behöver på sig.

Är ni inte hemma så kanske det kan vara bra att dela på dom i alla fall tills det börjar lugna ner sig.

Lycka till:)

Tack för tipset, det har fått oss människor att tagga ner..
:bow::bow:

Kattorna undviker hälst kellingarna så det är nog ingen fara. Jag har lite vattenbringare här och där som jag kan kasta om det blir fel men det tror jag inte. De är fortfarande uppdelade när vi inte är hemma. Det ska nog gå bra.

När jag tog hem min yngre katt så var hon 12 veckor och den äldre var ett år.
Lillan morrade och fräste åt den store i två dygn, och sedan fick han nog.
Han brottade ner henne och höll fast henne medan han grundligt slickade hela henne...

Efter en timme eller så hade de arga morrningarna övergått i lyckliga spinnanden och sedan dess är de som syskon. :)

Hahaha, jag älskar den där markeringen! 'Jag tvättar dig, din lillskit. Därför står jag över dig, du är ju så liten.'
Klockrent, för vem är stor som inte 'klarar av' att tvätta sig själv? :D

TS: Vilken ljuvlig liten katta :love:
Houdinie: Haha härlig reaktion :D

Jättesöt liten misse. Cool teckning i ansiktet!
Finns det något sötare än kattungar?!
Jag var och hämtade hem två små ulltussar igår :love:

vad söt hon är !

Men vad har hon för färg egentligen ? Är hon vanlig svartpadda eller är hon nån sorts smoke-variant ?

Det undrar jag också:confused:

Det första intrycket man får är att hon är svart med svaga vita ränder men hon har några små röda fläckar här och där och även dom svarta håren är vita vid roten.

Mamman är en mycket mörk sköldpadda, mormor är röd och ungarna var antingen svarta eller som min lilla Magic.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 606
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 101
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 303
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama