Vara Horse Arena får inga kommunala pengar

Sv: Vara Horse Arena får inga kommunala pengar

En stor Ishockey/Fotbollsarena är inga problem att bygga någonstans i sverige, men när det kommer till hästsporten så får inga pengar tilldelas..
:mad:

Har verkligen hoppats på denna arena och önskat att den skulle bli klar någon gång.... verkligen jättetråkigt, och en utdragen historia, känns som att dom fått käppar i hjulen hela tiden!
Vi behöver verkligen sådana här multiarenor för ridsporten i Sverige!!!

En stor Ishockey/Fotbollsarena är inga problem att bygga någonstans i sverige, men när det kommer till hästsporten så får inga pengar tilldelas..
:mad:
Tycker inte att stora arenor skall betalas av skattepengar oberoende av verksamhet.
Nog byggs det många ridhus för skattepengar!
PL

Någon som är förvånad? Knappast jag. Jag vill minnas att en juridikfirma varnade redan förra året (eller var det till och med året innan?) om att det förmodligen skulle kunna gå såhär om frågan lyftes.

Klart jag skulle tycka det vore roligt med en stor hästarena i kommunen, men inte för 15 mkr om året som är sjukt välbehövliga på annat håll! Skola och äldreomsorg till exempel.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Växjö kommun får inte låna ut mer pengar – det tycker Moderaterna och Kristdemokraterna. Skattepengarna skulle gå till Växjöortens...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 751
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
629
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama