Vår och galna katter?!

Heulwen

Trådstartare
Min mammas katter har blivit betydligt "vildare" nu när våren har kommit. De är innekatter eftersom mamma bor mitt inne i stan och de trivs bra med det. Men nu har de blivit mer "skrikiga", speciella ena katten som inte kan jama; han sitter och skriker mycket mer nu och springer runt mer än vanligt.
Båda brottas och hoppar på varandra mycket mer också.
Blir era katter vildare när våren kommer? Känner dem av luften och dofterna fast de är innekatter?

Sv: Vår och galna katter?!

Klart de gör! Mina börjar piggna till av ljuset redan i januari. I mars börjar de föra ett satans liv i gryningen (när jag vill sova) och sen håller de på så där.

Vet inte riktigt. Fram på sommaren förhoppningsvis;)

Fast jag tycker bara att det är bra att de far omkring och aktiverar sig mer än under vintern.

*kl*
Ok då vet jag att det är fler som har lite småtokiga katter:smirk: våran lilla katt är nästan lite påfrestande ibland när hon springer runt och jamar:crazy:
Vi försöker aktivera henne ganska mycket också eftersom hon är innekatt.:banana:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 539
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama