Rie
Trådstartare
Har suttit och läst en massa trådar om mugg och många rekommenderar Virkon S men ingen skriver var man kan få tag i det.
Min pålle får mugg av daggen på natten har jag kommit underfund med under årens lopp så jag brukar ta in honom nattetid under betet.
Nu reste vi bort två dagar och hon som skulle sköta hästarna bor en mil bort så jag sa att hon fick bestämma själv om hon ville ta in. Eftersom vädret var väldigt fint fick de gå ute och jag höll tummarna för att han skulle klara sig......det gjorde han inte.
Jag får inte bort det den här gången! Tidigare har det försvunnit ganska snabbt men nu är det envist.
Det blir krustor som sitter stenhårt och han har vit känslig hud där.
Därför vill jag ju inte greja där i onödan.
Så, är Virkon S ett bra alternativ?
Har provat med såpa och Helosan utan resultat.
Min pålle får mugg av daggen på natten har jag kommit underfund med under årens lopp så jag brukar ta in honom nattetid under betet.
Nu reste vi bort två dagar och hon som skulle sköta hästarna bor en mil bort så jag sa att hon fick bestämma själv om hon ville ta in. Eftersom vädret var väldigt fint fick de gå ute och jag höll tummarna för att han skulle klara sig......det gjorde han inte.
Jag får inte bort det den här gången! Tidigare har det försvunnit ganska snabbt men nu är det envist.
Det blir krustor som sitter stenhårt och han har vit känslig hud där.
Därför vill jag ju inte greja där i onödan.
Så, är Virkon S ett bra alternativ?
Har provat med såpa och Helosan utan resultat.