Vår jägar katt!

Anna Lilja

Trådstartare
Hallå,

Ärligt talat, vår katt är värsta jägaren. Allt som oftast kommer han hem med sitt byte, en mus eller fågel. Är dörren öppen kommer han in :devil: annars stannar han på gräsmattan. Han jamar alltid med ett speciellt ljud så vi ska notera hur duktig han varit. :crazy:

Häromdagen kom han bärandes på något. Men vad är det tänkte jag. Jo det är en mus, eller nä det är en fågel, eller förresten det är nog en mus. Han la ner sitt byte på gräsmattan och jag gick fram och kollade. Gissa om jag blev förvånad när det var BÅDE en mus och en fågel. :confused: Hur sjutton gick det till? :confused: Jag var tvungen att ta en bild med min mobil för att visa min sambo för det kändes bara så osannolikt. Ska se om jag kan få fram den hrm fräscha bilden och lägga upp. Någon som varit med om liknande?

Sv: Vår jägar katt!

min katt ä likadan:D
Den ena kom hem med en ekorre en gång,men uch d va inte roligt för dom ä ju så söta.:cry: nu ligger bara svansen kvar.........antar att hon måste vara väldigt snabb om hon kunde tagit den eller så kanske den va sjuk eller nåt..

Sv: Vår jägar katt! Two in one....

Så här sjukt såg det ut. För känsliga, scrolla inte ner ;) Frågan är bara hur fasen gick det till?

ATT00008.jpg

Jag har varit med om att snubbla över en huvudlös fasantupp i garaget.
Katt-:devil: hade lyckats dra in den genom kattluckan. Den som sett en fasantupp IRL och vet hur stor en kattlucka brukar vara förstår nog vilken bedrift det var.
Annars är han en mycket effektiv jägare, sommartid när han bor hos sin extramatte fångar han 3-5 sorkar om dan, så ser han ut som en tunna också sommartid

Ha ha. Det har jag då inte varit med om. Inte 2 djur. Men att de ska dra in skiten är jag väl medveten om!:grin: Nu har jag dock ingen kisse.

Men de roligaste jag hört om jagande katter o deras byten va då en väns katt snodde spik av en granne ca 2 km bort:D. Det va lite dyr spik så det va därför de kom underfund med vems det va!:D
La dem i en hög i ägarens garage!:crazy::D

En av mina katter är också en riktig jägare. Kommer, som så många andra, hem med möss, sork, fåglar och ekorrar...
En dag var det dock blodbad i sadelkammaren och han låg och smaskade i sig en rätt stor harpalt... detta har hänt flera gånger :crazy:. Hur han lyckas få in den och sig genom kattluckan kan man ju undra
:confused::laugh::crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
779
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 964
Senast: Zpunk
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama