Var hitta klänning med sådan skärning?

Jag tänker "vandringskläder" och då exempelvis addnature.com. Kolla där och se om det kan vara något som är tänkvärt.

Ja, H&M har massor. Jag har omvänt problem, midjan hamnar alldeles för lågt :( Och då försvinner den smickrande effekten.
Min midja sitter liksom inte över naveln, jag är superkort och har typ två fingrars bredd mellan sista revbenet och höftkammen. Så mina midjor måste sitta uppe vid sista revbenet för att få effekt ;)
Därför har jag fått välja bort många såna klänningar. Hittat ett par på HM som passar mig, flera är för låg midja på.
Vila tror jag också på! De brukar vara lite smala för mig, och absolut gjorda för långa människor :)

Var på HM precis igår och stilen stämmer med klänningen på bilden, däremot har de en söm i midjan som riskerar hamna för högt. Men jag kanske tittade på andra klänningar än de ni tänkte på. (de var perfekta för mig som tur var!)

Jag tror faktiskt de ibland har ett namn "skaterdress" och om de har mindre vid kjol A-linjeklänning. Fast ibland är de ändå avskurna i midjan.

Vandringsklänningar är ofta ganska fina, om än vardagliga.

Senast ändrad:
Jag har liknande problem och brukar beställa från asos, de har många liknande klänningar :).
Asos, där fanns det en del att titta på. Ska göra det vid tillfälle. 60 sidor...
Tack för tipsen alla.
Skulle gärna köpa min befintliga klänning i fler färger men de är slutsålda i svart. Märket är South.
Den har funnit i en orangeröd färg någonstans, för dig som gillade stuket, men den färgen passar jag inte alls i....

Jag undrar ärligt också. Vandringskläder för mig är kängor, kakishorts och regnställ typ :confused:

Samma här, jag låg och asgarvade i 5min :o mannen föreslog att jag skulle lägga in en bild på ett par högklackade som vandringskängor :p

Asos som någon nämnde har många fina :)
image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

image1xxl.jpg

Denna är från deras "Tall"-collection så den borde passa långa ryggar ännu bättre!

Asos, där fanns det en del att titta på. Ska göra det vid tillfälle. 60 sidor...
Tack för tipsen alla.
Skulle gärna köpa min befintliga klänning i fler färger men de är slutsålda i svart. Märket är South.
Den har funnit i en orangeröd färg någonstans, för dig som gillade stuket, men den färgen passar jag inte alls i....

Ja de har en del ;). Jag har ett par av dem som personen ovan la in och de passar jättebra till lång rygg och är ganska bra kvalitet för lågt pris. Ett tips är att beställa allt i brittiska pund istället för SEK för då blir det typ 10 % billigare med kursen nu :p.

Denna är från deras "Tall"-collection så den borde passa långa ryggar ännu bättre![/QUOTE skrev:
Söta klännngar.
Jag kollade igenom halva Zalando i går och kunde konstatera att jag tycker att de flesta klänningar är för korta.
Jag passerade 50 för några år sedan och känner mig inte bekväm i klänningar som har kjolen 1½ dm ovanför knät.
och då faller flertalet kandidater bort.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka