Var hitta dessa stänger?

Rie

Trådstartare
Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.
 
Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.
Påminner om duschstänger men bra mindre förstås 🤔
Hittade på shein (eller här), men de är ju inte så bra att beställa från, som wish och liknande kinesiska skitbilliga sidor. Undersöker vidare...

Snokade vidare och hittade på fyndiq, jag googlade på spännstång :up: De på fyndiq ser väldigt likadana ut som de i videon, men vita.
Googla på spännstång så dyker det upp lite alternativ men de flesta är av den större längden (som till draperier eller gardiner) men det finns några korta, de jag såg var på shein eller fyndiq som jag länkade till ovan.
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Expanderande stänger i metall, kan enkelt kapas (med metallsåg) om de här för långa, och sedan sättas ihop igen.

Jag har en kaklad duschnisch där kapning är enda alternativet om man inte ska borra i kaklet för fästen, så jag har gjort det själv.

Duschstången (svensktillverkad) innehåller faktiskt en detaljerad beskrivning för hur man gör för att förkorta stången genom att såga av en snutt.
 

Liknande trådar

Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
861
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
525
Senast: Åsa A
·
Fordon Min man och jag planerar att köpa en campervan/plåtis framåt hösten och har börjat spanat lite mer seriöst på annonser nu de senaste...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: Pegasus63
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp