Var hitta dessa stänger?

Rie

Trådstartare
Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.

Jag har googlat men inte hittat några stänger att köpa i Sverige, vad jag kan se.
De verkar ju rätt fiffiga. Ser på Youtube att även många i Japan(? Kina?) använder dem.
Påminner om duschstänger men bra mindre förstås 🤔
Hittade på shein (eller här), men de är ju inte så bra att beställa från, som wish och liknande kinesiska skitbilliga sidor. Undersöker vidare...

Snokade vidare och hittade på fyndiq, jag googlade på spännstång :up: De på fyndiq ser väldigt likadana ut som de i videon, men vita.
Googla på spännstång så dyker det upp lite alternativ men de flesta är av den större längden (som till draperier eller gardiner) men det finns några korta, de jag såg var på shein eller fyndiq som jag länkade till ovan.

• Gilla
Reactions: Rie
Expanderande stänger i metall, kan enkelt kapas (med metallsåg) om de här för långa, och sedan sättas ihop igen.

Jag har en kaklad duschnisch där kapning är enda alternativet om man inte ska borra i kaklet för fästen, så jag har gjort det själv.

Duschstången (svensktillverkad) innehåller faktiskt en detaljerad beskrivning för hur man gör för att förkorta stången genom att såga av en snutt.

Liknande trådar

Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
459
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag har en gräsplätt (3x5 meter ca) utanför huset som används som parkeringsplats. Gräsmattan är nu helt sönderkörd. Min första tanke...
2
Svar
21
· Visningar
868
Senast: Tantan
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
869
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama