Var får man vara?

linafina

Trådstartare
Jag har funderat på att öva Etan på det här med att bli lastad och åka iväg. Det skulle vara bra om man skulle kunna åka till något ställe där man kan lasta av och gå en runda också. I framtiden skulle det vara skoj om man kan lasta hästen och köra nånstans för att rida. Ni vet nog vad jag menar.

Var får man lov att lasta av en häst? Nu bor jag i Malmö men det finns ju en hel del ställen som jag skulle kunna tänka mig att köra till. Som te.x bokskogen, Revingehed eller Häckeberga t.ex. Finns det några regler och bestämmelser när det gäller att ta dit hästar för att rida eller gå?

Nu menar jag inte var som helst där folk är ute och går med sina hundar osv. utan där man brukar se hästar ridas på angivna ridstigar osv.

Någon som har tips på var jag i Skåne hittar några bra ställen där man får lov att vara med sin häst?

Sen undrar jag om någon vet något ridhus som man kan hyra en timme i närheten av Malmö för att löshoppa?

Hoppas att någon kan svara på detta.

Sv: Var får man vara?

Har ingen aning om skånebyggden...

Ett litet tips är att ringa runt lite till vänner och bekanta eller andra stall i närheten. Fråga helt enkelt om ni kan få komma dit en liten sväng och titta på omgivningarna.

En liknande fråga ställd på ett bra sätt häromkring hade iaf inte varit något problem.

älgen skrev:
Har ingen aning om skånebyggden...

Ett litet tips är att ringa runt lite till vänner och bekanta eller andra stall i närheten. Fråga helt enkelt om ni kan få komma dit en liten sväng och titta på omgivningarna.

En liknande fråga ställd på ett bra sätt häromkring hade iaf inte varit något problem.

Jag förstår...

Ska se om jag kan komma på besök ;) hos någon med, det var ett bra tips. Men jag undrar om man kan åka ut i skogen med sin häst för det är ju endå det jag vill mest. Komma ut i naturen, bort från andra hästar en stund. Hoppas ni fattar vad jag menar.

Ingen som känner till skåne.

Känner till Skåne men inte Malmö i detalj ;) men håller med föregående talare om att åka o besöka nån kompis. Bokskogen bör du ju oxå kunna åka till för där får man väl rida (ligger väl en del stall där i närheten oxå?) Finns det inte nån bra skog/fält vid Gessie (heter det så?) har för mig att min kompis brukar vara där aktivera sin hund.
Själv ska jag så småningom åka upp till söderåsens skog med min lille pojk, gäller ju bara att hitta nåt bra ställe där man dels inte är i vägen för annan trafik o dyl samt att man kan få vara lite ifred när man ska lasta :)
Lycka till!

Det var det jag tänkte med att man vill hitta nått bra ställe om man ska lasta av och på osv. Jag får kolla runt helt enkelt.

Tack så mycket!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 337
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 542
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama