N

Nikki

Ha lite is i magen eller ringa vet? Min tävlingshäst drog igenom tråden i förgår, för att komma till stona. Och de är väldigt knögligt på andra sidan där han gick igenom. När jag tog in honom så märkes ingenting, och han hade inga sår eller dylikt. Men på morgonen när jag tog ut honom så var han lite halt på v. fram. Han hade puls och var lite varm vid hoven. Idag så har han ingen puls men han är fortfarande lite halt. Och på insidan så är han lite gallig vid böjsenan. Först tänkte jag om det kunde vara hovböld? Men då skulle han väl inte vara lite gallig vid böjsenan? Man ser inte att han är svullen men om man känner så känns det.

Sv: Vänta?

Nej det gör han inte. Vet inte ens om man ska beskriva det som en galla? Känns mer som en tjock blodåder eller hur man nu ska förklara

Jag vet inte men han ska sprutas nästa vecka i carpalsenskidan på samma ben, då han är lite inflammerad där. Kan det vara den som spökar och att han får puls i benet pga utav det?

Jag skulle nog smörja på isbalsam eller dylikt för att kyla och även kontakta vetrinär. De kanske inte behöver komma ut i dag men det är bra att ha telefonkontakt med dom och få lite råd. Oftast känner man sig lugnare själv också.

om jag inte minns helt fel så är det väl senskidan som sitter runt böjsenan ? och har den då inflammation där är det ju inte så konstigt om den är lite mer gallig där...

När han fick hö i hagen vid lunch så var det ingen galla.

carpalsenskidan sitter inte där, den sitter ju mycket högre upp, ovanför knäet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
749
Senast: Ajda
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 752
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 733
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka