Vänta bara, passa er för svenskarna..

golit

Trådstartare
För att citera en ledande Järnrörsdemokrat.

Här är ytterligare en försmak om vad som väntar i lingonromantikens land:

SDU har röstat fel. Igen. För sista gången enligt partiledningen, som nu helt enkelt kapar bandet med sitt eget ungdomsförbund. SD tycks dock ha lärt sig att risken med demokrati är att folk tycker fel, så lika bra att ta ett sånt minst sagt drastiskt beslut utan inflytande från de egna medlemmarna. Är partiets avskaffande av interndemokrati en försmak av hur de kommer styra Sverige om olyckan är framme?

För att citera en ledande Järnrörsdemokrat.

Här är ytterligare en försmak om vad som väntar i lingonromantikens land:

SDU har röstat fel. Igen. För sista gången enligt partiledningen, som nu helt enkelt kapar bandet med sitt eget ungdomsförbund. SD tycks dock ha lärt sig att risken med demokrati är att folk tycker fel, så lika bra att ta ett sånt minst sagt drastiskt beslut utan inflytande från de egna medlemmarna. Är partiets avskaffande av interndemokrati en försmak av hur de kommer styra Sverige om olyckan är framme?

Jag tycker att det är spännande att SD tycker att det är så odemokratiskt av de andra partierna att inte samarbeta med dem, men när de själva inte vill samarbeta med sitt ungdomsförbund är det ingen som ser likheterna.

Jag tycker att det är spännande att SD tycker att det är så odemokratiskt av de andra partierna att inte samarbeta med dem, men när de själva inte vill samarbeta med sitt ungdomsförbund är det ingen som ser likheterna.

hmm Dememokrati och dess tolkningar... hur kommer det sig att jag jag kommer att tänka på förintelseförnekarnas tolkning av Ausrotten. Att det inte betyder utrota, utan omflytta.

Demokrati enligt Jomshof är det som för tillfället passar honom och partiledningen bäst.

SD-demokrati :)

Det är väl bara att ersätta nuvarande partiledare Jimmie Åkesson med en annan man som heter Jimmie Åkesson eftersom man trots allt valt Jimmie Åkesson till partiledare men inte specificerat vilken Jimmie Åkesson.

Likheterna är slående, man befinner sig bara i olika utgångslägen på skalan.

Partierna i riksdagen vill inte samarbeta med SD för att de är för främlingsfientliga.
SD vill inte samarbeta med SDU för att de är för främlingsfientliga.
SDU vill samarbeta med Front National, för att de är tillräckligt främlingsfientliga.

Partierna i riksdagen vill inte samarbeta med SD för att de är för främlingsfientliga.
SDU vill samarbeta med Front National, för att de är tillräckligt främlingsfientliga.

Ja, det är så jobbigt det där att se till att man är lagom främlingsfientlig :p :D

Ja, det är så jobbigt det där att se till att man är lagom främlingsfientlig :p :D
Ja tänk, det tar sån tid och kraft att hålla tätt i fasaden också. Alla motioner i riksdagen måste gå igenom censuren först. Och att vara presschef, puh, det är inte lätt:

"Först behöver jag läsa in mig på vad för idiotiskt som skrivits. Därefter ge kommenterar till ungefär fem tidningar. Sedan löpande ta samtal från de som följer upp en gång i veckan för att se vilka åtgärder som vidtagits från vår sida."
Inlägget avslutas med en uppmaning till partikollegorna:
"Tänk på detta nästa gång du vill skriva något idiotiskt på nätet."

http://www.expressen.se/nyheter/sds-presschef-har-fatt-nog/

SD:s nya partilåt:

"Rasister det är vi allihopa, allihopa, allihopa.
Rasister det är vi allihopa, allihopa, ja mä’.
Ja mä’, å du mä’. Ja mä’ och du mä’."

Ja tänk, det tar sån tid och kraft att hålla tätt i fasaden också. Alla motioner i riksdagen måste gå igenom censuren först. Och att vara presschef, puh, det är inte lätt:

"Först behöver jag läsa in mig på vad för idiotiskt som skrivits. Därefter ge kommenterar till ungefär fem tidningar. Sedan löpande ta samtal från de som följer upp en gång i veckan för att se vilka åtgärder som vidtagits från vår sida."

Aww, stackars liten :D

Snart kommer @Gammeln med en ny tråd om extra bra opinionssiffror - bristande demokrati är troligen ett fantastiskt tecken på vad väljarna vill ha i framtiden.

Anledningen till att de nya siffrorna inte redan dykt upp är nog för att SD inte går framåt i senaste sifo utan minskat 0,1 procentenheter. Det är inte mycket men det är i allafall något!

Järnrörsdemokraterna borde inleda ett uteslutningsärende mot sig själva och resten av världen.

Anledningen till att de nya siffrorna inte redan dykt upp är nog för att SD inte går framåt i senaste sifo utan minskat 0,1 procentenheter. Det är inte mycket men det är i allafall något!

Det är troligare att nät-trollen har fullt upp med att se till att ha rätt fullmakter inför första bankdagen. Man måste att rensa den lokala partikassan så att den tillfaller rätt fraktion.

Om partiet inte gillar folket, kanske partiet ska välja ett nytt folk.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka