Vanlig vagga eller hängvagga?

Riru

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter och vad skulle ni föredra?
Vi vill skaffa en vagga inför nästa bebis och upptäckte att det inte bara fanns en sort. Är det några speciella för och nackdelar mellan dem eller är det mer utseendemässigt vad man gillar?

Vi vill skaffa en vagga inför nästa bebis och upptäckte att det inte bara fanns en sort. Är det några speciella för och nackdelar mellan dem eller är det mer utseendemässigt vad man gillar?
Vår son sover i vagga, liknande Troll hängvagga. Vi gillar den och han med, en stor fördel är att den är hög och går att rulla intill/från sängen man själv sover i utan att det väsnas.

Vi hade en leandervagga till första barnet. Hade en krok i taket i sovrummet och en i vardagsrummet, var supersmidigt att flytta mellan rummen.
Låg gärna där när han var vaken också då det rörde sig när han rörde sig lite.

Hade en bedsidecribe till andra barnet då vi inte ville ha bebis i ett nest mellan oss som vi gjorde med första om han vaknade på natten och ville ha närhet. Mest för att storebror snurrade runt en del och det skulle blivit trångt. Var super med en bedsidecrib då hon hade sin egna säng men man kunde ändå ligga intill och hålla handen.

Vår son sover i vagga, liknande Troll hängvagga. Vi gillar den och han med, en stor fördel är att den är hög och går att rulla intill/från sängen man själv sover i utan att det väsnas.

Är Troll hängvagga som vi kikat på, tror dock inte den har hjul men det får väl gå ändå. :)
Det jag funderat på ang hängvaggorna var om det där låset, om man använder det, börjar väsnas om vaggan typ försöker vicka. Har ni upplevt det?

Är Troll hängvagga som vi kikat på, tror dock inte den har hjul men det får väl gå ändå. :)
Det jag funderat på ang hängvaggorna var om det där låset, om man använder det, börjar väsnas om vaggan typ försöker vicka. Har ni upplevt det?
Vet inte riktigt hur du menar, på vår vagga är det en genomgående pinne som gör att det låser vaggan eller låter den vagga. Har man dragit ut den så låter det inget i alla fall, det är inte nåt fjädrat utan bara en enkel pinne.

Vi hade en Leandervagga. Perfekt I vårt lilla sovrum. Tyvärr visade det sig att sonen var väldigt kittlig. Så fort den rörde sig vaknade han (samma om man vyssade i famnen, glömde man sig så resulterade det I gapskrattade bebis mitt i en läggning).

Synd, för jag gillade verkligen idén.

Vet inte riktigt hur du menar, på vår vagga är det en genomgående pinne som gör att det låser vaggan eller låter den vagga. Har man dragit ut den så låter det inget i alla fall, det är inte nåt fjädrat utan bara en enkel pinne.

Jag har ju inte sett hur dom ser ut i verkligheten så det är bara en fundering.
Men typ om det finns rum för rörelse där pinnen går igenom så att vaggan typ har möjlighet att vicka lite när den är låst när bebis rör sig eller om man skulle stöta emot, och då för lite oljud med sig?

Hmm har nu kikat på leandervagga och gillar också idén, men det blir nog ingen sån ändå utan det lutar nog mest åt hängvagga just nu :)

Jag har ju inte sett hur dom ser ut i verkligheten så det är bara en fundering.
Men typ om det finns rum för rörelse där pinnen går igenom så att vaggan typ har möjlighet att vicka lite när den är låst när bebis rör sig eller om man skulle stöta emot, och då för lite oljud med sig?
Ah! Du mena så, den är rätt tight på vår vagga i alla fall. Det lilla ljud som blir är inget Sammy störts av, han är visserligen rätt obrydd för ljud och rörelse. Vi kan dammsuga och möblera om runt honom utan att han vaknar när han väl somnat:D

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 276
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 795
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 566
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar