Vändbar sulky?

Andromedae

Trådstartare
Jag är på jakt efter en vändbar sulky och tänkte se om det är någon av er som har tips.

Krav:
- vändbar (den lär användas mest med barnet mot oss)/bakåt
- bra liggläge
- gärna hyfsat smidig

Barnet som den ska användas till är i dagsläget 7,5 månader, runt 70cm lång och väger cirkus 8 kg (så får ni kanske någon uppfattning om storleken på honom).

Vet att vi har en del barnvagnsexpertis på buke, har vi någon sulkyexpertis också?

Jag är på jakt efter en vändbar sulky och tänkte se om det är någon av er som har tips.

Krav:
- vändbar (den lär användas mest med barnet mot oss)/bakåt
- bra liggläge
- gärna hyfsat smidig

Barnet som den ska användas till är i dagsläget 7,5 månader, runt 70cm lång och väger cirkus 8 kg (så får ni kanske någon uppfattning om storleken på honom).

Vet att vi har en del barnvagnsexpertis på buke, har vi någon sulkyexpertis också?

Det är ont om vändbara sulkys, om du syftar på mer åt paraply hållet.

Du har
Joie mirus
Njoy bubble
Babyjogger vue (finns inte i sverige men säljs på amazon).

Det är dom jag kommer på.

Sen har du ju andra vagnar som tar liten plats men inte är en paraplyvagn utan mellan sulky o vagn.

Babyjogger city versa
Bugaboo bee+
Easywalker june
akta graco evo.

O det finns några till :)

Ska den användas som "huvudvagn" eller mer som extra vagn pa stan och i affärer?
Jag köpte nyligen en Quinny zapp xtra. Är jättenöjd med den som "bilvagn", den tar väldigt lite plats, är smidig att fälla upp/ihop, liten och smidig i affärer. Men det är ingen vagn jag skulle använda hemma (här har vi en emmaljunga city cross).
Vad jag vet sa finns väl annars Bugaboo Bee som är mer som en riktig vagn men liten. Vet inte riktigt vart man drar gränsen som sulky men Baby jogger city versa, Akta Graco Evo, Njoj Bubble är ngr som jag kommer pa.

@turbofling Jag tänker mig väl att den mest ska vara extravagn, men ska jag lägga "mycket" (över tusen spänn) på den vill jag att den är tillräckligt bra för att kunna användas mer än några få gånger. Vi ska till München i sommar och då vill jag inte släpa med vår vanliga vagn (ett hopkok av emmaljunga). Så jag tänker mig ... en extravagn som är bra? :p

@Vår_Vinter Joie Mirus har vi tittat lite på! Du råkar inte ha sett den irl? Som jag har fattat det är det mest negativa aspekten med Mirus att de svängbara hjulen hamnar bak när man vänder den, men det är inget större problem för oss i och med att vi ändå är vana vid fasta hjul med den vanliga vagnen.

@turbofling Jag tänker mig väl att den mest ska vara extravagn, men ska jag lägga "mycket" (över tusen spänn) på den vill jag att den är tillräckligt bra för att kunna användas mer än några få gånger. Vi ska till München i sommar och då vill jag inte släpa med vår vanliga vagn (ett hopkok av emmaljunga). Så jag tänker mig ... en extravagn som är bra? :p

@Vår_Vinter Joie Mirus har vi tittat lite på! Du råkar inte ha sett den irl? Som jag har fattat det är det mest negativa aspekten med Mirus att de svängbara hjulen hamnar bak när man vänder den, men det är inget större problem för oss i och med att vi ändå är vana vid fasta hjul med den vanliga vagnen.

Nä jag har inte sett den live. Enda jag att live är babyjogger versa (har den själv) och bugaboo bee+. Googlar du på joie mirus kommer det upp en barnvagns blogg som har en recension på dem o många andra vagnar.

Det är svårt det där med vändbara. Jag ville själv ha en. Men många gånger är dom små och har hört många klaga på att dom slår i barnens fötter när dom blir större.

Själv köpte jag babyzen yoyo som resevagn (så liten ihopfälld att man kan ha den som handbagage på flyget). O jag älskar den. Så när vi åker till turkiet får 10 mån få använda den.

Är det en flygvagn du är ute efter kan du väl titta på typ beggade brio-vagnar. Många är små och billiga tycker jag. Nackdelen är att de kanske inte är lika smidiga när man behöver fälla ihop den för att åka på ett trångt tåg t.ex. där var paraplyvagn oslagbar. Tyvärr drar priset iväg lite på vändbara :/

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka