Valputställning....

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Mrs_Malfoy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 953
M

Mrs_Malfoy

Det var jag på idag. Är inte så insatt i detta fenomen men jag blev faktiskt förbannad när jag såg hur många utställare som drog och slet i sina hundar för att de skulle gå eller stå på ett visst sätt. Varför gör de så här? Herregud... Det vara bara unga hundar som var med. Flera av hundarna såg helt livrädda ut och verkade inte ha någon gnista kvar alls... Värst var schäferägarna. Det var dem som drog och slet mest i sina hundar.
Kan säga att detta var sista gången jag var på en sådan tillställning.
Det ända som var värt att se var de glada agiletyhundarna(vet att det inte stavas så... har fått hjärnsläpp och kommer ej på hur det stavas :smirk:). de var verkligt glada hundar.... :bow:

Det är jättetrist att se sånt! Valputställningar är ju till för att ha kul, att lära hunden att "känna" miljön osv.. Trist att en del ska ta det på blodigt allvar så att hundarna tycker att det är jobbigt.....

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 758
Senast: lizzie
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara... 2
Svar
34
· Visningar
8 343
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 524
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 993
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka