• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare 2009myla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 376
2

2009myla

Hej ! Jag har en tik som precis fått valpar.Tyvärr så har alla hennes valpar dött utan en .Denna valp som är kvar var den som kom ut först och vägde 122gr vid födslen.Mitt problem är att mamman inte tar sin roll på allvar.Hon lägger sig hos valpen men hon kan lägga sig på motsatt sida,hon tar inte sin roll som mamma riktigt.Hon kan mycke väl gå iväg med valpen i munnenvalpen kravlar inte sig själv upp till maten utan jag måste hela tiden lägga till den vid hennes juver.Nu är valpen en vecka gammal och idag väger den 166 gr.Tycker inte den tar sig riktigt i vikt.Jag har gett den lite ersättning vid sidan om ,men nu undrar jag om jag ska fortsätta med ers eller kan det möjligtvis va så att den kommer att hitta juverna själv..det är en blandning mella chihuachua och papillon.Någon som kan ge mig råd va jag ska göra...::bow:

Sv: Valpar

Det bästa är väl som alltid att kontakta veterinär.
Har de andra valparna obducerats? Jag tänker att de kanske hade något virus eller så som orsakade deras död, och den lille som är kvar kanske också är drabbad och därför inte tar sig.
Att tiken inte engagerar sig skulle kunna bero på att hon känner att vapen inte är frisk. Naturen har ett sätt att sortera ut icke livskraftiga individer...

Men ring veterinär omgående!

Hej ! ja ,jag har också tänkt i dom banorna,men de sista 2 dagarna har den ökat 10gr per natt. Tror det handlar om min tik.Det märks på henne att hon bryr sig,men har inte tålamod att bli liggande hos valpen så den får dia. Ska ringa veterinären i morgon och prata med honom. Tack för ditt svar...ps ska tilllägga kansek att det är första gången min tik blev parad och hon är 3år gammal.:love:

Tyvärr är jag nog också inne på Skuggis linje, det är nåt fel på valpen, därför så bryr sig inte tiken.
Sen ska man absolut inte hålla på och lyfta i en valp som är under två veckor.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 087
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart... 2
Svar
24
· Visningar
11 930
Senast: vallhund
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 524
Senast: Zuzzi
·
Hundavel & Ras Jag ska iväg och titta på valpar :love: och skulle behöva lite goda råd. Dels får ni gärna strössla med allmänna råd på vad jag ska... 2
Svar
20
· Visningar
4 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka