valpar eller inte?

em76

Trådstartare
Morbrors lilla stövartik parades för 63 dygn sedan och borde alltså föda inom de närmaste dygnen, men hon ser inte särskilt valpfärdig ut. Hon är tjockare än normalt men inte tjockare än att det kan bero på mat. Juvret är inte hårt men spenarna har vuxit lite. Hon vill vara för sig själv mer än vanligt och vill inte röra sig så mycket (kan bero på värmen).
Vad tror ni, är hon dräktig? Vad ska man titta efter?

På min första tik syntes det ingenting mer än att spenorna var något större. Hon var lite bukig men inte tjock och "bäddade" inget alls.
Min andra tik blev jättetjock, henne tog jag tempen på för att veta när det var dax. Hon valpade exakt på den 63:e dagen. Första valpen kom kl 22:07 och valp nr 7 kom 02:37.

Håll handen på magen på henne och känn. Det brukar vara en hel del liv och rörelse där inne vid det här laget.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 578
Senast: iNTOHiMO
·
Hundhälsa I tisdags blev min hund attackerad oprovocerat av en annan hund där ägaren inte kunde kontrollera hunden. Min lilla kille på 7 kg hade...
Svar
10
· Visningar
2 042
Senast: Lillkin
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 440
Senast: Migo
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 905
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka