Valp+vikt?

P

Ponnytokig

Hur ska man veta vad en rimlig vikt är på en valp vid en specifik ålder vid en specifik ras? Vet att man ska "ögonmåtta" men kan man veta det på något sätt?

Sv: Valp+vikt?

Fråga uppfödaren om hur denna brukar göra och hur mycket hull h*n tycker är lagom. Det skiljer mellan raser om vad som är bäst att använda som mått - revben eller ryggrad- och hur mycket de ska kännas osv.

Men som tumregel så tycker jag att det alltid är bättre att valpar har lite överhull än att de är tunna.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 488
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 091
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka