Valp Vaccinationer

Josssefine

Trådstartare
Vad är det för vaccinationer en valp ska ha innan man lämnar bort de?
Vad är det mer som ska göras inna?
Den ska ju reggas, vaccineras,märkas..Avmaskas?

Sv: Valp Vaccinationer

Valparna ska avmaskas varannan vecka från ca 3 veckors ålder. Tiken ska avmaskas samtidigt med valparna.

Hos veterinären chippas, vaccineras och besiktigas valparna strax innan de är 8 veckor.

Registreringen kan ta någon vecka att gå igenom, så var ute i god tid med att skicka in registreringspapperet till skk.

Ett tips: Köp boken "Hunduppfödarens handbok" skriven av: Lisbeth Högman, Berndt Klingeborn, Monica Stavenborn, Inki Sjösten och Boel Sjöström.

I den står det mesta som man bör ha som baskunskap innan parning och valpning!

okej, ska se om jag hittar den nånnstans;D..Inger mer man behöver tänka på innan valparna åker?

vad vaccineras de mot vid 8veckors ålder??

Tack för svaret, det hade jag ingen aning om!

(I Finland vaccineras de först vid 12veckors ålder eller så har jag våldsamt hjärnsläpp och har glömt:crazy:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 586
Senast: Gunnar
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 654
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!