Magiana
Trådstartare
Det har kommit till min kännedom att en person brukar låsa in sin valp i en box i sitt stall. Valpen är knappt 5 månader, och får tydligen sitta där ensam väldigt länge. Jag vågar inte säga hur länge men det lär vara flera timmar. I boxen finns dessutom inget strö. Där finns bara en hundbädd i plast, utan dyna, en leksak och en skål. På betonggolvet finns kiss och bajs.
Det är nog inte mer än en person som sett detta elände (förutom jag som bara sett bilder) och anmäls ägaren så är det tydligt vem som "skvallrat".
Det här känns så otroligt fel och mitt hjärta blöder för den lille. Vilka lagar finns det att luta sig mot i ett sånt här fall och hur bevisar man behandlingen av valpen?
Det är nog inte mer än en person som sett detta elände (förutom jag som bara sett bilder) och anmäls ägaren så är det tydligt vem som "skvallrat".
Det här känns så otroligt fel och mitt hjärta blöder för den lille. Vilka lagar finns det att luta sig mot i ett sånt här fall och hur bevisar man behandlingen av valpen?