Valp kurs vilken ålder?

Beror lite på. Jag gick privat och där fick man börja redan när valpen var 8 veckor. Det kostade 700 för 10 ggr.

Min valp var 4 mån och färdigvaccinerad när jag började kursen. Det var en utmärkt ålder tycker jag! Då fick hon träna och koncentrera sig fast det var andra hundar med. Hon fick inte leka med de andra hundarna i pauserna och så. Det gick jättebra. Nu när jag inte tränar ihop med andra hundar mer så har hon blivit väldigt vild när hon träffar andra hundar. Så det är synd att jag inte har ngn träningsgrupp...

Du kan få träna med mig när du är här! :D Min hund skulle behöva lära sig att faktiskt träffa andra människor och hundar.. Det momentet på valpkursen kommer inte bli svårt i alla fall. Hon vill inte leka med andra hundar, förutom några få utvalda :p

Beroende på hur gammal du är då, men vi i hundungdom tar 200kr (engångsavgift) + 360 kr (medlemsavgift till SHU). Denna engångsavgift är beroende på klubb osv, men vi har valt att hålla den låg och som engångsavgift pga att ungdomar ska ha råd att gå kurser.

Brukshundsklubbar är alltid dyrare, här kostar det 200 kronor per kurs + medlemsavgift.

//E

Här i Uppsala har brukshundklubben grundkurser för hundar som är minst 3 månader.
25-30 timmar kostar 950:-

Jag började på valpkurs (Brukshundklubben) igår och själva kursen kostade 350,- för 7 ggr, medlemsavgift 300,-, över 25 år annars kan man bli medlem i Svensk Hundungdom och det är billigare, det är även reducerat medlemspris om man har en brukshund och är medlem i hundens rasklubb. Man kunde välja mellan att hyra kurslitteratur 40,- eller köpa för 180,-.

Hejsan!

Den valpkursen jag gick på med våran, så skulle de vara minst tre månader och vi höll på 8 ggr.
Fast det kom även yngre valpar också.

Lycka till!

/Frida

----------------------------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Glömde skriva att det åldern på valparna där jag går valpkurs är ifrån 12 v, fast en del är 5-6 mån.

Tack för alla svaren nu blev jag lite klokare. Ska ju hämta honom imorgon....jippi.. Vill ni höra en konstig sak?
-jo min sambos storasyster ska också få hem sin valp imorgon. Och vi har inte pratat på länge. ha, lite underligt på samma dag av alla 365 dagarna. mvh malin :idea:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 184
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har du hämtat hem valp mitt i vintern? Var det en bra grej, eller onödigt besvärlig? Med facit i hand, skulle du göra det igen? Frågan...
2
Svar
26
· Visningar
1 628
Senast: Troll
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 475
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka