Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Beror lite på. Jag gick privat och där fick man börja redan när valpen var 8 veckor. Det kostade 700 för 10 ggr.
Min valp var 4 mån och färdigvaccinerad när jag började kursen. Det var en utmärkt ålder tycker jag! Då fick hon träna och koncentrera sig fast det var andra hundar med. Hon fick inte leka med de andra hundarna i pauserna och så. Det gick jättebra. Nu när jag inte tränar ihop med andra hundar mer så har hon blivit väldigt vild när hon träffar andra hundar. Så det är synd att jag inte har ngn träningsgrupp...
Du kan få träna med mig när du är här! Min hund skulle behöva lära sig att faktiskt träffa andra människor och hundar.. Det momentet på valpkursen kommer inte bli svårt i alla fall. Hon vill inte leka med andra hundar, förutom några få utvalda
Beroende på hur gammal du är då, men vi i hundungdom tar 200kr (engångsavgift) + 360 kr (medlemsavgift till SHU). Denna engångsavgift är beroende på klubb osv, men vi har valt att hålla den låg och som engångsavgift pga att ungdomar ska ha råd att gå kurser.
Brukshundsklubbar är alltid dyrare, här kostar det 200 kronor per kurs + medlemsavgift.
Jag började på valpkurs (Brukshundklubben) igår och själva kursen kostade 350,- för 7 ggr, medlemsavgift 300,-, över 25 år annars kan man bli medlem i Svensk Hundungdom och det är billigare, det är även reducerat medlemspris om man har en brukshund och är medlem i hundens rasklubb. Man kunde välja mellan att hyra kurslitteratur 40,- eller köpa för 180,-.
Tack för alla svaren nu blev jag lite klokare. Ska ju hämta honom imorgon....jippi.. Vill ni höra en konstig sak?
-jo min sambos storasyster ska också få hem sin valp imorgon. Och vi har inte pratat på länge. ha, lite underligt på samma dag av alla 365 dagarna. mvh malin
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.