Välkommen Majsan!

R8n

Trådstartare
Efter mycket letande så hittade vi då våran drömkatt, en skäldpaddsfärgad hona :)

Stackarn hade dock kunnat få en bättre start.

När vi kom för att hämta henne låg hon på en stol och sov gott men tjejen slet upp henne och nästan kastade henne i våran famn vilket fick kattstackaren i panik.
Istället för att ta de lugnt så jagades hon sedan runt köksbordet och sedan plockades en hel soffa itu för att få tag i henne.

Tog 3 timmar innan hon blev katt igen när vi kom hem. Var ganska skygg när vi kom hem med henne också fick hon ju känna lukten av våran hund, vilket hon inte är van vid så även det var ju stressande.

Nu ikväll/natt såa har hon funnit sig något sånär tillrätta och har både lekt, ätit, druckit vatten och gjort både 1 och 2 på lådan.

Dock måste hon sova hos mig i källaren inatt då våran andra katt inte riktigt accepterar henne fullt ut ännu. Vilket har gjort henne nervös igen. Men såfort det blir tyst så lugnar hon förhoppningsvis ner sig.

Denna bild får ni nöja er med sålänge då jag inte vill skrämma henne alltför mycket, då hon fortfarande är lite skygg.

Majsan.jpg

Sv: Välkommen Majsan!

synd att hon fick en sån början :eek::( men nu har hon kommit till ett bra hem så framtiden är förhoppningsvis ljus :D

söt som socker är hon också :love:

Va fin hon var:) Lycka till så mkt med henne:)

Natten gick bra och hon har sovit på kattställningen som står vid min forända inatt :)

Lite skygg idag också, men det börjar släppa mer. Har suttit och kastat bollar och möss åt henne ikväll och det uppskattade hon. Dock är hunden och den äldre kissen hemska fortfarande och hon lämnar inte "sitt" rum men det kommer väl det med hoppas jag

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har haft katt så långt bak i tiden jag kan minnas och när min senaste katt dog i december beslutade jag mig för att söka efter...
Svar
18
· Visningar
3 524
Senast: Mahonia
·
Katthälsa Min katt har sen 2 veckor tillbaka börjat bita mig väldigt mycket. Känner inte igen detta beteende alls från andra katter jag har...
Svar
15
· Visningar
2 931
Senast: TryMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?