Välja försäkringsbolag

Tink

Trådstartare
Får hem min lilla katt om fyra veckor ungefär och är på gång att välja försäkringsbolag.
Har funderat på Agria men på sista tiden har jag hört att många varit missnöjda med dem.
Vilka försäkringsbolag har ni? Är ni nöjda/missnöjda?
Har ni blivit besvikna när olyckan väl varit framme, eller har de skött sig bra?

Sv: Välja försäkringsbolag

Jag har agria men har aldrig behövt utnyttja försäkringen så jag kan inte uttala mig om hur nöjd jag är egentligen:p

Jag har Agria, dom har lite högre premie men absolut bäst avtal när det väl händer något och det tycker jag är det viktigaste.

Jag har agria och är hittils nöjd. Dock gäller det att ha koll på vad de ersätter och inte, för de har snäva regleringar.
Bäst villkår enligt mig dock, och absolut bäst villkår på avelsförsäkringarna.

Känner bara till agria egentligen, men de har funkat otroligt bra när det gäller mina hästar som varit sjuka, så jag tror att jag sätter katten i det med. Väntar med på min som kommer om 2,5 vecka:D

Jämfört med vad en pålle kostar tycker jag kattpremien var riktigt billig:angel:

har agria på alla tre katterna, har aldrig behövt andvända dem så känns mest onödigt. men har det iaf.

Ja, inte är det dyrt att försäkra katt. Betalar runt 170 kr per månad för BÅDA mina katter, och då är det Agria Plus-varianten.

Ja jag såg det. tror det landade på runt 87:- i månaden för värstingförsäkringen.

Jag har Sveland till min katt. Har aldrig varit ute för nått tråkigt med honom så jag har därför inget att klaga på =)
533 kronor per år.
1400:_ + 25% i självrisk. Det finns en lägre självrisk också(1100:-+25%), men jag har den höga pga att katten är för gammal för den låga eller nått sånt... fattade inte riktigt...
Har dubbel maxersättning på veterinärvård (30 000:-)
Ersätter sjukdom och skada, men inte ordinerad medicin eller förebyggande vård (typ tandsten o vaccination)
Tycker Sveland är jättebra!

Mina katter är försäkrade i AGRIA och jag är relativt nöjd med den försäkringen.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 195
Senast: escodobe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama