Föredrar separata flockar, men nu har jag hästarna hemma och det har blivit blandad flock med 1 sto, hon har tidigare varit sådan som får alla valacker att vilja betäcka, även de som aldrig gjort det, men nu visar de inget sånt intresse. Men hon är också gammal nu (25). En brunst i vintras tyckte jag andra storhästen (valack) var lite för intresserad så då separerade jag dem några dagar tills det lagt sig. Det märktes tydligt när det var på väg att gå över gränsen. Vi har 2 shettisar, varav ena fortfarande är hingst(ung) men han är totalt ointresserad av henne, eller det är nog egentligen hon som är ointresserad av honom, eller både och. Oavsett så bryr han sig inte ens vid brunst.
Efter detta sto så blir det dock en valack så jag slipper ha blandat mer. Men hon får vara hos mig till sina sista dagar, och än så länge är hon oförskämt fräsch.
Efter detta sto så blir det dock en valack så jag slipper ha blandat mer. Men hon får vara hos mig till sina sista dagar, och än så länge är hon oförskämt fräsch.