M
Misty Star
Jag har ett connemarasto (stam finns här: http://www.allbreedpedigree.com/misty+star) som ska betäckas till våren/sommaren. Problemet är bara att det är så svårt att välja hingst! Lite information om hästen:
Styrkor
- Tävlingsmeriter upp till MSV hoppning
- Rastypisk och över huvud taget snygg
- Mycket bra skritt och helt okej trav
- Trevligt temperament
Svagheter
- Tåvid fram
- Något kort galopp
Hon är visad som 17- och 18-åring med poängraderna 88888=40 p och 99797=41 p.
Sedan tidigare har hon två avkommor: en 06:a (efter en welshhingst) som är väldigt snygg men tåvid fram, hoppar bra, har medelbra gång och ganska vasst temperament; och en 09:a (efter Brolötens Grafit) som också ser ut att bli ganska snygg, har korrekta ben, bra gång och helt underbart temperament.
Hingstarna ska stå i trakten kring Skåne eller finnas tillgängliga för transportsperma eller fryst sperma. Eftersom hon inte kommer kunna få så många fler avkommor är jag beredd att lägga ut lite extra pengar på t.ex. en utländsk hingst om den är riktigt bra.
Här är en bild på stoet!
Om det finns någon här som kan hjälpa mig med hingstval skulle jag bli väldigt tacksam!
Styrkor
- Tävlingsmeriter upp till MSV hoppning
- Rastypisk och över huvud taget snygg
- Mycket bra skritt och helt okej trav
- Trevligt temperament
Svagheter
- Tåvid fram
- Något kort galopp
Hon är visad som 17- och 18-åring med poängraderna 88888=40 p och 99797=41 p.
Sedan tidigare har hon två avkommor: en 06:a (efter en welshhingst) som är väldigt snygg men tåvid fram, hoppar bra, har medelbra gång och ganska vasst temperament; och en 09:a (efter Brolötens Grafit) som också ser ut att bli ganska snygg, har korrekta ben, bra gång och helt underbart temperament.
Hingstarna ska stå i trakten kring Skåne eller finnas tillgängliga för transportsperma eller fryst sperma. Eftersom hon inte kommer kunna få så många fler avkommor är jag beredd att lägga ut lite extra pengar på t.ex. en utländsk hingst om den är riktigt bra.
Här är en bild på stoet!
Om det finns någon här som kan hjälpa mig med hingstval skulle jag bli väldigt tacksam!