Väktare/hundförare se hit........ finns det svar på mina frågor??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare frulindgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 011
F

frulindgren

Har tidigare haft lite olika frågor vad som gäller för att få en hund till godkänd väktar hund... här kommer några till:

* Kan man endast som väktare/polis göra ett L-Test eller går det att göra även privat?

* Vad krävs utav hundföraren på securitas för att få hålla träningar för "blivande" hundförare..?

* får man som g hundförare jobbandes på securitas godkänna en sommarjobbare/provanställd ... ( att ha med på träningar osv...) ( max tilltänkta tjänst vid ev fast anställning 50% )

* Hunden i sig snart 2 år, vek schäfer, bra bet, går ej lydnad alls med störande moment ( dvs andra ekipage på plan ), ej skk reggad, ej röntgad ej mh,mt testad m.m. ej skotttränad osv.....

* föraren = oerfaren hundägare, detta är första "blandrashunden", inte tränat alls tills nyligen då den "extremt duktiga hundföraren".............. på securitas tyckte att dessa två kunde passa som hundförare på företaget...

* den extremt duktiga hundföraren = har tagit med dessa två till ett företag mitt i natten ( INGEN AV DOM I TJÄNST ) för att träna........

Hur tycker ni att jag/folk/man ska reagera på detta...???

I mina ögon fruktansvärt oseröst!

Sv: Väktare/hundförare se hit........ finns det svar på mina frågor??

Har tidigare haft lite olika frågor vad som gäller för att få en hund till godkänd väktar hund... här kommer några till:

* Kan man endast som väktare/polis göra ett L-Test eller går det att göra även privat? Ja det är jag rätt säker på att det är möjligt med ett sk utbildningstest

* Vad krävs utav hundföraren på securitas för att få hålla träningar för "blivande" hundförare..? Vet ej

* får man som g hundförare jobbandes på securitas godkänna en sommarjobbare/provanställd ... ( att ha med på träningar osv...) ( max tilltänkta tjänst vid ev fast anställning 50% ) Varför skulle du inte få ta med en kollega på hundträning?? Det är ju inget konstigt med en väktarhundsträning.. inget man behöver gömma sig för och porta övriga ifrån

* Hunden i sig snart 2 år, vek schäfer, bra bet, går ej lydnad alls med störande moment ( dvs andra ekipage på plan ), ej skk reggad, ej röntgad ej mh,mt testad m.m. ej skotttränad osv..... Det går att lära en gammal hund att sitta.. Att den inte är reggad osv är inget hinder, är det rätt hund får du ha den i tjänst ändå

* föraren = oerfaren hundägare, detta är första "blandrashunden", inte tränat alls tills nyligen då den "extremt duktiga hundföraren".............. på securitas tyckte att dessa två kunde passa som hundförare på företaget... Pja, det är väl upp till Secs hundansvarige att avgöra om personen i fråga är något för en hundförartjänst... det är långt ifrån alla som kan hundträning öht som blir hundförare.. men brukar då kanske få ta över en vuxen färdig hund..

* den extremt duktiga hundföraren = har tagit med dessa två till ett företag mitt i natten ( INGEN AV DOM I TJÄNST ) för att träna........ Vet du öht om det kanske kan tänkas vara så att hundföraren varit i kontakt med kunden i fråga, eller någon av hans kollegor, nån form av överenskommelse kanske...?? Jag förstår inte vad problemet är.. du behöver ju liksom inte vara väktare för att få tillgång till träningslokaler, bara du och ägaren är överens
Hur tycker ni att jag/folk/man ska reagera på detta...???

I mina ögon fruktansvärt oseröst!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring

Hästrelaterat

Tillbaka