Vågen visar olika?

hier

Trådstartare
Ja, jag stör mig på detta ;) Min badrumsvåg diffar upp mot 2 kg beroende på var den står. Jag experimenterade lite idag då jag skulle göra en allmän koll, och stället där jag vanligtvis alltid har den visar typ 2,5 kg mer än det nya stället jag hade den på.

Vågar man tro på resultatet som visar 2 kg mindre? :D:p Mitt badrumsgolv sluttar ju såklart lite, jag tror att jag försökte ställa den så plant som möjligt. Batteriet byttes för inte alls länge sen.

Siffrorna på vågen är ju bara siffror. Vill man ha koll på sin vikt är det därför viktigt, tänker jag, att man väger sig med samma våg, placerad på samma plats, och vid samma tidpunkt på dygnet. Naken på morgonen innan frukost i badrummet t.ex. Annars kan vikten variera helt sanslöst mycket rent siffermässigt utan att det för den skull betyder något.

Siffrorna på vågen är ju bara siffror. Vill man ha koll på sin vikt är det därför viktigt, tänker jag, att man väger sig med samma våg, placerad på samma plats, och vid samma tidpunkt på dygnet. Naken på morgonen innan frukost i badrummet t.ex. Annars kan vikten variera helt sanslöst mycket rent siffermässigt utan att det för den skull betyder något.
Man kan också få vågen att variera beroende på var man placerar sin tyngdpunkt nånstans. Att ställa ned fötterna plant mitt på vågen, sedan ställa sig på hälarna, och sist med vikten på tårna visar vad jag menar.

Jomen så har jag alltid gjort:) Jag är inte inne i någon aktiv viktförändring just nu, jag brukar bara titta till vågen typ varannan månad. Och just denna gång flyttade jag vågen och upptäckte detta.

Smartare att mäta sig med måttband, då ser du resultat snabbare än med vågen. :)

Fast det är inte fåfänga eller att komma i en viss storlek som driver mig att hålla vikten, utan det är ridningen. Då känns det mer aktuellt med antal kilon;)

Fast det är inte fåfänga eller att komma i en viss storlek som driver mig att hålla vikten, utan det är ridningen. Då känns det mer aktuellt med antal kilon;)
Isf skulle jag inte bry mig alls utan gå efter hur kläderna sitter. Sitter de åt mer = dra ner på onyttigheter, sitter de ok fortsätta som vanligt. :p

Vad har ni för vågar egentligen?
Min våg (digital) visar tyvärr samma oavsett vart jag ställer den eller hur jag ställer den.

Isf skulle jag inte bry mig alls utan gå efter hur kläderna sitter. Sitter de åt mer = dra ner på onyttigheter, sitter de ok fortsätta som vanligt. :p

Det funkar inte för mig då mina kilon fördelar sig väldigt jämnt, sen har jag inte så tajt sittande kläder heller. Så det kan hinna smyga sig på upp mot 10 kg innan kläderna blir för små:D

Min våg visar olika när jag väger mig på den flera gånger och den står på samma ställe...
Måste ta mig i kragen och lämna tillbaka den jäveln.

Så gör min våg också, medeldyr digitalvåg från Nånstans. Eller gjorde iallafall på den tiden jag vägde mig regelbundet.

Nu har jag slutat med det, och mår mycket bättre. Går istället efter kläderna, de kilon jag diffar utan att det märks nämnvärt på kläderna kan jag leva med. Börjar byxorna och bh:arna (det är där det märks först för mig) bli för stora eller för små vet jag att det är dags att ta tag i det.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 989
Senast: Magica
·
S
Övr. Barn Nytt nick, av någon anledning tycker jag att saken är lite pinsam/jobbig att prata om. Skulle nu någon lyckas klura ut vem jag är här på...
Svar
16
· Visningar
3 305
Senast: Mitten
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hata mat
  • Scenföreställningar
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur