Vågar man?

K

Kira2002

Behöver lite råd och pepping.... :confused:

Har två hästar, ett sto och en valack. Vi står just nu uppstallade i ett kollektivstall sedan i somras och av många olika anledningar fungerar det dåligt...
Har nu beslutat mig för att göra mig av med travar-valacken. Med största sannolikhet åker han tillbaka till sin tidigare ägare, bara hon kan hitta en lämplig stallplats. Hon letar just nu efter något passande och tar honom isåfall snarast. I värsta fall får jag leta efter en annan köpare till honom, en trevlig häst som är lite speciell.

Mitt sto vill jag ha in på ett stall där fodringar m.m. sköts utan rullande schema. Jag har hittat ett jag gillar men kan inte ha hästar på två ställen, därför får jag vänta och hoppas att platsen är kvar när det är dags att flytta. Flyttar gör vi så snart valacken åkt....

Frågan är nu... Vågar man säga upp stallplatserna vi har nu...? Det är tre långa månaders uppsägningstid... Nog måste det väl ha gått att lösa med platser till de två på tre månader...? Vågar man?
Samtidigt som jag ju såklart vill ha tak över huvudet på hästarna så känns det inte lockande att betala dubbla boxhyror i flera månader om man ska vänta med att säga upp platserna.

Stallhyrorna är på 700 kr / box kallt... Så det blir ju en liten summa per månad ändå. Vi bor utanför Göteborg.

Hur hade ni gjort?
Sagt upp och litat på att det löser sig eller väntat och betalat dubbelt?
 
Sv: Vågar man?

Ja hade det varit jag, så hade jag sagt upp mig.
Och letat efter ytterligare ett stall jag kunde tänka mig att hyra in mig.
Så man har ett till alternativ om den andra boxen är uthyrd.
Eller prata med stallägaren om dom kan tänka sig förlänga det någon
månad om du inte hittar ny?

Måste bara säga shit vilken lång uppsägningstid..?
Har haft max en månad på alla ställen jag haft häst på.
Den ja har nu har jag inte ens ett kontrakt på
så nu när jag säger upp mig så säger jag själv ett datum jag tänker flytta.
 
Sv: Vågar man?

Jag hade sagt upp nu för det brukar lösa sig.

3 månader är lång tid, blir ju till 1 mars!
 
Sv: Vågar man?

Ja, tre månader är lång tid...!
Tänkte inte så mycket på det när vi flyttade in eftersom man då trodde att man skulle vara uppstallad där "för alltid", så att säga. Men nu när man ska flytta på sig så känns det nästan löjligt långt för en stallplats.
Har tidigare stått på ställe med 2 månaders uppsägningstid, men vanligast är väl ändå 1 månad. Vet ingen annan som haft tre månader....
 
Sv: Vågar man?

Jag skulle säga upp boxarna,ta den i det stallet jag ville ha samt betala dubbelt så länge.Lycka till.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
814
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 119
Senast: mamman
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 160
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 814
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp