Väga upp lastbil

Narcissa

Trådstartare
Jag är spekulant på en lätt lastbil för häst. Tyvärr är det låg lastvikt i den. Jag tänkte kolla om man kan väga upp den till 3500 kg. Någon som vet hur man går tillväga?
 
Det finns inga generella svar. Jag hade vänt mig till tillverkaren, och hört efter vad som är de begränsande faktorerna och hur utsikterna till viktändring ser ut. (Möjligen är chassit inte gjort för högre totalvikt - eller så har man begränsat den genom att t ex montera däck med lägre lastindex.)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 614
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
685
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp