världens gladaste Ida!

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Är det normalt att ett barn är som en sol jämt??
Ida har varit glad sen hon föddes, ja tom jag låg ju och skrattade under hennes förlossning! :)
Hon är nyfiken på allt och alltid full av energi och igång hela tiden!

Sonen var lite lugnare, lite gnälligare...
INte alls samma go eller samma glada face hela tiden!!

Nån mer som har superglada barn??

Är hon ledsen är det för att a. hon har slagit sig jätte jätte hårt
eller b hungrig och trött.

Har sagt flera gånger till gubben att om de säger att hon har några konstiga syndrom så är jag inte ett dugg förvånad... men glad är hon!:banana:
 
Sv: världens gladaste Ida!

Njuuuut! :)

Min ena systerdotter har också varit nästan onormalt glad - dygnet runt och i alla situationer. Nu är hon 1½ och börjar visa lite humör - nästan välkommet... det är ju lite personligare att ha mer än ett känsloläge...

Annars var det kanske bara jag som var avundsjuk tidigare... :devil: :angel:
 
Sv: världens gladaste Ida!

HUmör har hon tjejen, talar tydligt om vad hon vill, men är sedan på sprudlande humör igen!! :)
 
Sv: världens gladaste Ida!

Min äldsta flicka är ett riktigt solskensbarn. Grät nästa aldrig under sitt första levnadsår, inget gnäll och sov hela natten.
Vid 1,5-2 års åldern började dock testningen och den pågår än... mer eller mindre i perioder förstås.
Men än är hon en i grunden mycket positiv, trygg, energisk och oblyg människa och hon kan testa hårt!

Yngsta är en blyg och försiktig typ, som noga spanar in omgivningen innan hon "visar" sig. Gnällig och bestämd redan som bebis dock och hon är ödmjuk, förståndig och tar hänsyn.

Båda ljuvliga och varandras motsatser, fantastiskt vad olika barn kan bli... :-)
 
Sv: världens gladaste Ida!

Ja, sonen är blygare, har alltid varit, mjukare liksom. Han är känslig och gillar att pyssla och mysa.
Hon bara "kliver på" och tar för sig. En bra egenskap för tjejjer i vårt samhälle :) !! Men hon kan jag tänka kommer att testa mig till det yttersta när de dagarna kommer :eek: , en riktig busunge är jag rädd för!! :)
 
Sv: världens gladaste Ida!

Min stora son har alltid varit jätteglad.
Nu är han 5 år och för det mesta glad och positiv.
Och väldigt framåt.
Både jag och pappan är lite blyga och inte så pigga på att prata med främlingar.
Men Bastian är våran totala motsats.
Han kan har aldrig varit blyg för någon.
Busigare unge blir svårt att hitta.

Lilla sonen är lite gnälligare av sig. Fast han är ju bara 5 månader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Pratsch
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 801
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Just mitt barn är litet men jag vet att det kan förekomma i alla åldrar så jag lämnar prefix öppet. Och ja, jag vet att detta inte är...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 839
Senast: Sar
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 012
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp