Värden linfrö?

Alexandra_W

Trådstartare
Vad är värdena för linfrö, hela frön som man kokar innana nvändning. Totalt obegripligt hur det inte kan stå ett ljud omd et på kartongen, men så illa är det.

Inte för det gör någon större skillnad eg i de minimängder jag ger, men det vore trevligt att veta.
 
Det lär nog inte vara så mkt näring i. Proteinet är väldigt svårt för hästrna att komma åt, i hela linfrön, också (såvitt jag har lärt mig)
 
Jag är inte intresserad av om det är "mycket" eller "lite" näring etc, jag vill veta vad det innehåller. Siffror mao.

jag vet vad linfröpelletsen innehåller, och de gör en viss skillnad om man ger 250 gram t ex. Så jag är rätt nyfiken på hur linfrö i sin ursprungliga form står sig.

Det påverkar inte mina foderstater eftersom det är 'terapeutisk giva', men jag skulle ändå vilja ha värden. Och inte gissningar..
 
:crazy:

Då ska jag inte svara alls nästa gång då!

Jag tvivlar på att man kommer åt näringen speciellt mkt när det är hela linfrön.

Vad då "terapeutisk giva"? Syftar du på att det är så liten giva, eller vad?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 474
Senast: Ava22
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 195
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 768
Senast: __sofia__
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 156
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp