vändningsförsök??

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur går ett sånt till? gör det ont? kan man vägra att göra det? vad händer i såfall??
 
Sv: vändningsförsök??

Man får väl smärtstillande el lugnande eller nått, sedan försöker de böka runt barnet så huvudet kommer ner.
Går det inte får man väl antingen föda med rumpan först eller så blir det kejsarsnitt, oftast det sista misstänker jag starkt.
 
Sv: vändningsförsök??

ja man kan vägra. Det är rejält obehagligt när de trycker på magen men det går på några minuter. Jag fick mitt först i v 37 och det kändes sent att få besked då, skulle jag hamna i situationen igen så skulle jag vilja göra det senast i v 35 så att man får tid för att mentalt ställa in sig på vad det ska bli för födsel. Nu blev det så tight om tid att jag inte fick mitt planerade snitt förrän dagen innan bf.

Så här går det till
http://www.karolinska.se/templates/Page____37460.aspx
 
Sv: vändningsförsök??

Födde barn i Kristianstad hösten 2003 med planerat snitt pga sätesbjudning. Enligt min barmorska hade man slutat med vändningsförsök då det inte är utan risker för barnet samt att det enligt hennes erfarenhet oftast slutade med att barnet vände tillbaka sig i alla fall...

(När väl det var dax för förlossningsdag och de öppnade så låg min son inte i säte längre... Jag tror faktiskt att han vände sig samma morgon för det var ett fasligt knölande i magen då!)
 
Sv: vändningsförsök??

ok,anledningen till att jag undrar är för att detta är mitt första barn och när vi gjorde ett ultraljud när jag var i v34,så låg han i säte,vet ej om han hade fixerat sig.men dom säger att det är vanligt att dom är fixerade och i rättläge i v 34.
 
Sv: vändningsförsök??

ja det är som morzan sa .att det är skaddligt för barnet och gör skit ont säger dom som vet. min emma satt fast under brösten på mig med huvudet så jag har gjort snitt i kristianstad -06 och älskar min dotter .:love: :love: :love: :love: jag vill bara bli snittat så jag ska prata vet med läkarna nästa gång .jag har förlossnings skräck :cry: :confused: :love: passar mig perfeck med snitt:love: :love: :love:
 
Sv: vändningsförsök??

Mitt femte barn snurrade som en elvisp hela tiden, i v 39 så låg han på tvären! Då skulle man göra ett vändningsförsök. Jag fick Bricanyldropp för att livmodern skulle vara avslappnad, men läkaren behövde bara peta på magen, så la sig bebisen rätt och 5 dar senare var han ute, på alldeles normalt sätt! Nu är han 2 år och fortfarande som en elvisp.....:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 255
Senast: sthu
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 107
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har fått ont bakom höger öra, ungefär vid örsnibben. Det gör sjukt ont att vidröra en punkt där. Det känns inte mycket alls om jag...
Svar
12
· Visningar
624
Senast: Daff
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp