Vad vill jag ha i ansiktet i sommar?

bettysmatte

Trådstartare
Jag använder dagligen ACO soft beige BB cream och trivs jättebra med den, både färgmässigt och hur den känns. Men vad jag kan se innehåller den ingen SPF och det hade jag gärna velat ha på sommarhalvåret. Jag vill inte trassla med både solkräm och annan ansiktskräm så vad har ni förslag på ansiktskräm att byta till? Gärna i ca prisklass med den jag nu använder, dvs inte svindyr.... :)
 
Jag använder dagligen ACO soft beige BB cream och trivs jättebra med den, både färgmässigt och hur den känns. Men vad jag kan se innehåller den ingen SPF och det hade jag gärna velat ha på sommarhalvåret. Jag vill inte trassla med både solkräm och annan ansiktskräm så vad har ni förslag på ansiktskräm att byta till? Gärna i ca prisklass med den jag nu använder, dvs inte svindyr.... :)
Inte vad du efterfrågar men för att solskydd ska ge fullgott skydd behövs oftast mycket mer än mängden foundation/bb-kräm man använder
 
Inte vad du efterfrågar men för att solskydd ska ge fullgott skydd behövs oftast mycket mer än mängden foundation/bb-kräm man använder
Fast mer än så får man väl inte in i ansiktet.... :eek: ?? Med andra ord är det helt onödigt att byta till en ansiktskräm med SPF :confused:??
 
Jag använder dagligen ACO soft beige BB cream och trivs jättebra med den, både färgmässigt och hur den känns. Men vad jag kan se innehåller den ingen SPF och det hade jag gärna velat ha på sommarhalvåret. Jag vill inte trassla med både solkräm och annan ansiktskräm så vad har ni förslag på ansiktskräm att byta till? Gärna i ca prisklass med den jag nu använder, dvs inte svindyr.... :)
Jag använder lumens dagkräm spf30 och om jag vill ha lite jämnare hudton så använder jag deras CC som har spf20 ovanpå.
Jag är försiktig så att jag inte får dagkrämen för nära ögonen då den kan svida.

Ska jag var ute i solen och sätta upp stängsel så använder jag dermalogica sport spf50. Den kräver lite jobb för att få in den i hyn och har man det minsta för mycket blir det en vit hinna.
 
Jag använder lumens dagkräm spf30 och om jag vill ha lite jämnare hudton så använder jag deras CC som har spf20 ovanpå.
Jag är försiktig så att jag inte får dagkrämen för nära ögonen då den kan svida.

Ska jag var ute i solen och sätta upp stängsel så använder jag dermalogica sport spf50. Den kräver lite jobb för att få in den i hyn och har man det minsta för mycket blir det en vit hinna.
Tack för svar :) ! ... Ska beställa cc-krämen med en gång och testa den :) !
 
Om man har fet hy så kommer den mängden att rinna av.....

Skulle aldrig kunna massera in det om jag så höll på i timmar :)

Tyvärr är det så att använder en inte den mängden kommer en inte att få den SPF som står på flaskan. Men jag misstänker att EVY Solmousse nog passar bättre för fetare hy, den fungerar ju lite annorlunda jämfört med andra SPF.
 
Tyvärr är det så att använder en inte den mängden kommer en inte att få den SPF som står på flaskan. Men jag misstänker att EVY Solmousse nog passar bättre för fetare hy, den fungerar ju lite annorlunda jämfört med andra SPF.
Oki.
Jag har aldrig nånsin haft solskydd i ansiktet. Solar inte och om jag vistas ute i sol har jag oftast stråhatt. :)

Tror det är minst 30 år sen jag blev bränd i ansiktet. På en hingstpremiering på Elmia.
Jag har blivit bränd (varm i huden) under höskörd. Knappast annars.

Kanske är jag naiv. Men jag blir inte bränd och jag avskyr att vara ute i gassande sol.
Går i kortärmat/linne enbart för att slippa bonnbränna.
 
Först: Byt till en bättre spf. En bra spf går in i huden och är no problemo att ha under foundation. Du får aldrig ett lika bra skydd med bara en BB.
Sen är Missha M Perfect Cover en bra BB, den har hög-ish spf (40+), medium coverage och finns i flera olika nyanser. Enda nackdelen är flaskback på bild med de ljusaste nyanserna, och lite kall ton på nyans 21 som är den ljusaste. Lite dyrare än den du använt men då den täcker bra och kommer med en smart pump som gör att man inte tar för mycket är den dryg. Går att köpa online utan att behöva importera.
Min favorit Farm Stay Snail Repair BB Cream är tyvärr svårare att få tag på utan att importera. Den har ett bra pris, spf 50, varm ton men ljus nyans, går in i huden men är ändå inte matt, lätt täckande och absolut ingen whitecast.
 
ACO solkrämer för ansiktet är otroligt bra, jag älskar den som ger matt effekt. Solskyddsfaktor i smink ska man inte räkna med, se det mest som ett plus men inte som ditt faktiska solskydd. Du använder så liten mängd att SPF 20 blir i princip ingenting.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp